شهر اسفنجی

به گزارش سارخبر به نقل از بازار سید محسن حسینی شامگاه سه شنبه در دیدار مدیر عامل سازمان همیاری شهر داری های گلستان اظهار کرد: لازم است شهرداری ها به گونه ای اداره شوند، تا کمترین وابستگی را به کمک های دولتی داشته باشند.

سرپرست دفتر امور شهری و شهرداری های استانداری گلستان افزود: شهرداری ها اگر در دریافت عوارض شهری هم دچار مشکل شدند باید بتوانند به خدمات خود و اقدامات عمرانی ادامه بدهند و مردم دچار مشکل نشوند و برای این منظور چاره ای جز درآمدزایی پایدار وجود ندارد و سازمان همیاری یکی از وظایفش افزایش درآمد و کاهش هزینه های شهرداری ها است.

وی بیان کرد: پژوهش و تحقیقات، ایجاد شهرهای اسفنجی، برندسازی برای شهرها و جذب گردشگر از برنامه هایی است که شهرداری ها باید انجام دهند و سازمان در این راه یاری رسان آنها باشد.

حسینی گفت: سازمان همیاری با توجه به وظایف شهرداری ها برای تامین نیازهای شهری با هدف کمک به تامین خودکفایی شهرداری ها از طریق تجمیع سرمایه های کوچک آنها ایجاد شده است.

علیرضا پرهان، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان گلستان هم در این دیدار گفت: این سازمان به دنبال کاهش اتکای شهرداری ها به عوارض برای اداره امور شهرها و افزایش توان مالی آنها از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید و فعالیت های اقتصادی و خدماتی تشکیل یافته است.

وی بیان کرد: این سازمان می تواند با سازو کارهای خاص خود کمک کار شهرداری ها باشد و کارها را با کیفیت بهتر و سرعت بیشتر برای شهرداری ها به انجام برساند.

سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری چینی ها در تبدیل ووهان به یک شهر اسفنجی (sponge city) نمونه ای موفق از پیاده سازی ایده گسترش ساختارهای سبز (Green infrastructure) جهت کاهش خطرات سیل و بارشهای سیلابی در مناطق شهری است. 

بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ دولت مرکزی چین سه میلیارد دلار جهت انجام ۱۶  پروژه پایلت مربوط به شهرهای اسفنجی اختصاص داد به گونه ای که تا سال ۲۰۳۰ تمام این شهرها با گسترش ساختارهای سبز تبدیل به شهرهای اسفنجی شده و تاب اوری خود را نسبت به سیل افزایش دهند

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image