• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • دکتر عالیه زمانی تنها نماینده زن از حوزه انتخابیه ساری و میاندرود راهی مجلس شد/ نه بزرگ مردم مازندران به آملی لاریجانی
انتخابات دوره دوازدهم مجلس

 داده‌های انتخاباتی دریافت شده از ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران توسط خبرنگاران ایرنا در سراسر این استان نشان می‌دهد که انتخابات در یک حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد، برای نخستین بار یک زن از مازندران به مجلس راه یافت، پنج نماینده مجلس یازدهم به مجلس دوازدهم راه یافتند و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی از حضور در مجلس خبرگان بازماند.

به گزارش سار خبر به نقل از ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که دیروز همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز برگزار شد با آراءِ مردم این استان در برخی حوزه‌ها نتایج قابل توجهی داشت. ستاد انتخابات مازندران هنوز اطلاعیه رسمی درباره نتایج انتخابات منتشر نکرد، اما پیگیری‌های خبرنگاران ایرنا و دریافت نتایج تقریبا قطعی از ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران نشان می‌دهد که به جز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ که انتخابات به دور دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه دیگر نمایندگان مشخص شدند.

در این هشت حوزه انتخابیه‌ که نتایج آرا تقریبا مشخص شده است پنج نماینده مجلس یازدهم شامل غلامرضا شریعتی، علی بابایی کارنامی، علی‌اصغر باقرزاده، رضا حاجی‌پور و سید شمس‌الدین حسینی توانستند کرسی خود را در مجلس دوازدهم حفظ کنند.

نکته قابل توجه این‌که با رأی مردم ساری و میاندورود برای نخستین بار یک زن از مازندران راهی مجلس شد.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران تا پیش از پایان قطعی شمارش آرا و تایید نتایج توسط شورای نگهبان نتیجه رسمی اعلام نمی‌شود.

نتایج انتخابات:

حوزه انتخابیه نکا، بهشهر و گلوگاه

تعداد نامزدها: ۳۱ نفر

برگزیده: غلامرضا شریعتی(اصولگرا) با اختلاف نسبت به سایر رقبا پیروز انتخابات شد و برای دومین دوره پیاپی به مجلس راه یافت.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود:

تعداد نامزدها: ۶۳ نفر

برگزیدگان: علی بابایی کارنامی(اصولگرا) و عالیه زمانی کیاسری(مستقل) برگزیدگان انتخابات شدند و برای نخستین بار از مازندران یک نماینده زن به مجلس رسید.

حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ:

تعداد نامزدها: ۵۷ نفر

انتخابات در این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شد. رقابت نزدیک بین عمران عباسی(اصلاح‌طلب)، مصطفی معلمی(اصولگرا)، کیوان مرادیان(اصولگرا) و کمال علیپور(اصولگرا) است که در دوم باید ۲ نماینده از بین آن‌ها انتخاب شود.

حوزه انتخابیه بابل:

تعداد نامزدها: ۴۹ نفر

برگزیدگان: حسن حسن‌نتاج(اصولگرا) و احمد فاطمی(اصلاح‌طلب) ۲ کرسی بابل در مجلس دوازدهم را کسب کردند و مهدی سعادتی نماینده این حوزه در مجلس یازدهم نتوانست دومین حضورش در مجلس را ثبت کند.

حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار:

تعداد نامزدها: ۱۷ نفر

برگزیده: علی‌اصغر باقرزاده(اصولگرا) برای دومین دوره پیاپی با اختلاف نسبت به سایر رقبا پیروز انتخابات شد.

حوزه انتخابیه آمل:

تعداد نامزدها: ۴۳ نفر

برگزیده: رضا حاجی‌پور(مستقل) با اختلاف زیاد نسبت به سایر رقبا پیروز انتخابات شد.

حوزه انتخابیه نور و محمودآباد:

تعداد نامزد: ۳۰ نفر

برگزیده: عبدالوحید فیاضی(اصولگرا) به عنوان نفر اول انتخابات به مجلس دوازدهم راه یافت.

حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت:

تعداد نامزد: ۲۵ نفر

برگزیده: کامران پولادی(اصلاح‌طلب) با حدود ۲۴ هزار رای به مجلس دوازدهم راه یافت و رضا علیخانی و محمدعلی محسنی بندپی دوم و سوم شدند. محسنی بندپی نماینده این حوزه در مجلس یازدهم بود.

حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد:

تعداد نامزد: ۱۹ نفر

برگزیده: سید شمس‌الدین حسینی(اصولگرا) نماینده مجلس یازدهم با اختلاف نسبت به علی شمس رقیب اصلی‌اش در انتخابات پیروز شد و برای دومین دوره پیاپی راهی مجلس شد.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مازندرانی از بین پنج نامزد به ترتیب آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی، آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله سید رحیم توکل و آیت‌الله سید صادق پیشنمازی را به عنوان نمایندگان خود در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.

آیت‌الله صادق لاریجانی آملی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از حضور مجدد در مجلس خبرگان باز ماند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image