• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده از ۲۲ آذر و اعزام از ۲۸ آذر در ده گروه قیمتی از ۴۰میلیون و ۲۰۰هزار تومان
حج و عمره

به گزارش سارخبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت باتوجه به هماهنگی‌ها و تمهیدات به عمل آمده برای از سرگیری اعزام هموطنان گرامی به سفر زیارتی عمره مفرده بعد از وقفه‌ بیش از ۸ ساله؛ مقرر است اعزام مجدد علاقه‌مندان به این سفر معنوی به زودی آغاز گردد که اولویت ثبت نام با دارندگان کارت های ثبت نامی دارای اولویت یک تا ۱۵۰ خواهد بود که ایشان در صورت تمایل به تشرف می بایست از هم اکنون نسبت به تهیه گذرنامه بین المللی معتبر(دارای ۷ ماه اعتبار از زمان اعزام) اقدام نمایند.


ضمناً برای دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره مفرده این امکان فراهم است که با کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از طریق تلفن همراه و یا مراجعه به بخش “استعلام اولویت های عمره و مفرده ” در پورتال سازمان حج و زیارت به نشانی www.haj.ir از اولویت تشرف خود مطلع گردند.
در پایان به اطلاع می رساند جزئیات، شرایط و ضوابط گروه های اعزامی از قبیل هزینه تشرف، تاریخ اعزام، مدارک لازم و …. متعاقباً طی اطلاعیه بعدی این سازمان اعلام خواهد شد.

آغاز اعزام ها از ۲۸ آذر و از تهران خواهد بود و این سفرها ۱۰ روزه (۵ روز مدینه و ۵ روز مکه) است و در ۱۰ گروه قیمتی از ۴۰میلیون و ۲۰۰هزار توان تا ۴۴ میلیون و ۳۰۰هزار توان خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ نقش آفرینی واسطه ها و دلال بازی ها یکی از عمده مشکلاتی بود که در سالهای گذشته گریبان بسیاری از واگذار کنندگان و دریافت کنندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع را گرفته بود.
واسطه ها و دلال ها از فضای موجود بهره گرفته و در صدد کلاهبرداری از متقاضیان بر می آمدند اما سازمان حج و زیارت توانست با فراهم کردن بستری شفاف و مناسب ، به این سودجویی ها پایان دهد.
بنابراین متقاضیان می توانند به آدرس https://tasharof.haj.ir مراجعه و کار نقل و انتقال را بدون حضور واسطه ها انجام دهند.
سازمان حج و زیارت در ابتدای ورود مخاطبان به صفحه این سامانه آورده است : متقاضی گرامی ضمن خوشامدگویی، به اطلاع میرساند سازمان حج و زیارت بعنوان متولی امور حج و زیارت و تنها مرجع دارای صلاحیت صدور مجوز واگذاری، در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور کاهش مراجعات حضوری، تسهیل و تسریع در انجام امور، کاهش نقش واسطه‌ها، امکان شناسایی و استفاده حداکثری از ظرفیتها در موضوع واگذاری و یا تهیه اولویتهای تشرف به حج تمتع برای کسانی که به دلائل و ملاحظات مختلفی قصد واگذاری و یا تهیه اینگونه اولویتها را دارند اقدام به راه‌اندازی این سامانه نموده است.
بنابراین مراتب صرفاً جهت آگاهی بخشی و ثبت درخواست افراد متقاضی واگذاری یا تهیه اولویت تشرف به حج تمتع در استان موردنظر بوده و هرگونه اقدامی در این خصوص منوط به طی مراحل و فرآیندهای مقرر و قانونی در این حوزه می‌باشد.
اضافه می‌نماید واگذاری بعد از مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی مجاز و انجام دیگر مراحل نهایی خواهد شد و به هرحال مسئولیت اطلاعات ثبت شده در سامانه تماماً به عهده متقاضی می‌باشد.
لازم به ذکر است، درج اطلاعات و درخواست در این سامانه هیچ مسئولیت و تعهدی را برای سازمان حج و زیارت در انجام یا عدم انجام واگذاری اولویت تشرف ایجاد نخواهد کرد.
متقاضی گرامی لطفاً پیش از مراجعه به دفتر زیارتی مدارک زیر را آماده و به همراه داشته باشید:
مدارک مورد نیاز برای انتقال دهنده: اصل قبض ودیعه‌گذاری، اصل کارت ملی یا رسید آن، اصل شناسنامه
مدارک مورد نیاز برای انتقال گیرنده: اصل کارت ملی یا رسید آن، اصل شناسنامه، اصل سند ملکی یا اجاره نامه دارای کد رهگیری، به همراه یکی از این موارد گواهی اشتغال به کار یا حکم کارگزینی یا فیش حقوقی یا دفترچه درمانی
سایر موارد قابل ذکر:
هر فرد فقط میتواند یک اولویت تشرف به حج تمتع داشته باشد.
گفتنی است که متقاضیان می توانند برای یافتن نزدیکترین دفاتر زیارتی محل سکونت خود به سامانه جامع کارگزاران مراجعه نمایند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image