خودرو برقی

ظرفیت ذخیره باتری خودروهای برقی بطور عموم بین ۵۰ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت است(بطور متوسط ۱۰۰کیلووات بر کل خودروهای برقی)  این بدان مفهوم است که وقتی ۲۰میلیون خودرو در جاده ها تردد می کنند حامل دو میلیارد کیلووات ساعت یا دو میلیون مگاوات ساعت انرژی برق هستند. یادآوری می شود ظرفیت نیروگاه هسته ای بوشهر هزار مگاوات ساعت است.

بر اساس تکنولوژی جدید خودروهای برقی می توانند در جاده های مخصوصی که برای آنها طراحی می شود بطور خودکار و بدون توقف از جاده برق دریافت و باتری خود را شارژ نمایند یا برق باتری خود را به شبکه بفروشند به این ترتیب خودروها در ساعتهای غیر پیک باتری خود را در خانه یا خارج خانه  شارژ و در ساعت های پیک مصرف برق که قیمت برق تا سه برابر نیز افزایش می یابد برق مازاد خود را به شبکه بفروشند.

چنانچه در سه ساعت پیک مصرف برق از ساعت ۷ عصر تا ۱۰ شب ده میلیون خودرو برقی هر کدام فقط ده کیلووات به شبکه برق سراسری تزریق کنند می شود صد میلیون کیلو وات یا صد هزار مگا وات که تقسیم بر سه ساعتی می شود ساعتی ۳۳هزار مگا وات یا ۳۳گیگاوات

اتحادیه اروپا تا هفت سال دیگر تولید خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز را متوقف و خودروهای برقی بر جاده ها حاکم خواهند شدتا بیست سال آینده در تمام جهان خودروهای برقی جایگزین خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز می شوند.

برق مورد نیاز از روش های زیر تامین خواهد شد:

۱- نیروگاه های خورشیدی

۲- نیروگاه های آبی مقیاس بزرگ، متوسط و کوچک

۳- نیروگاه های بادی

۴- نیروگاه های حرارتی

۵- نیروگاه های هسته ای

۶- نیروگاه های زمین گرمایی

۷- نیروگاه های با سوخت هیدروژن

۸- نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای

۹- سایر روش های تولید برق

ندای هموطن

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image