غزه

اورشلیم پست روز دوشنبه به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده است نوشت که یکی از علل تاخیر حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه، نگرانی فزاینده از این موضوع است که حزب‌الله لبنان جبهه جدیدی علیه اسرائیل باز کند.
این رسانه نوشت: که حزب‌الله لبنان منتظر لحظه‌ای است که اکثر نیروهای زمینی ارتش اسرائیل در غزه مشغول شوند تا یک جبهه جدید علیه اسرائیل باز کند.
اورشلیم‌ پست همچنین نوشته است این امر مانع از حمله ارتش اسرائیل به غزه نمی‌شود اما ممکن است باعث تاخیر این حمله شود. نکته دیگر اینکه عجله در عملیات ناآماده، صرفا برای ارضای سریع‌تر عطش افکار عمومی برای تلافی، می‌تواند اشتباه بزرگی باشد.

این در حالی است که امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به احتمال ورود ایران به جنگ پاسخ داد

وزیر امور خارجه گفت:هر احتمالی متصور است، ما نمی‌توانیم نسبت به جنایت بی‌تفاوت باشیم.

وزیر امور خارجه برای ما فرصتی به دست آمده که صهیونیست‌ها را در خانه متوقف کنیم/اگر امروز از غزه دفاع نکنیم فردا باید در بیمارستان‌های خودمان با بمب‌های فسفری رژیم مقابله کنیم

همۀ تلاش‌های ما برای تضمین امنیت ملی ایران است اما امنیت از مسیر عقلانیت، حکمت و اقتدار حاصل خواهد شد.
در همین حال مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس در واکنش به اظهارات امشب وزیر خارجه نوشته: خطوط قرمز وقتی رسمی و علنی می‌شود دیگر عبورناپذیرند
توییت سفیر ایران در لبنان، درباره اظهارات امیرعبداللهیان هم نوشت ایران هشدارش را از طریق وزیر خارجه نسبت به لزوم توقف کشتار در غزه داد. این هشدارها را جدی بگیرید. “دیگران ممکن است بدون هشدار قبلی وارد عمل شوند.”

کاخ سفید: ایران به‌دنبال گسترش درگیری نیست

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید: گفت ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده‌شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم.آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image