برف در مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به تداوم بارش برف و باران به عنوان پدیده غالب طی روزهای آینده در خصوص لغزندگی و شرایط جوی نامساعد هشدار داد و از رانندگان خواست که نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش سارخبر حسینعلی محمدی شیرکلاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه روز اخیر در ۲ نقطه جاده کندوان در منطقه سیاه بیشه ریزش بهمن رخ داد که به منظور حفظ امنیت جان مردم این محور مسدود شد و صبح امروز دوشنبه پس از ایمن سازی مسیر رفع انسداد اعلام شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این محور هراز نیز به دلیل بارش شدید برف و کولاک از روز گذشته مسدود اعلام شد و این محور نیز اکنون بعد از رفع انسداد بازگشایی شده است و تردد در این مسیر نیز آزاد است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت :‌در زمان حاضر در محدوده کوهستانی دزبن تا تونل کندوان بارش برف داریم و در محدوده امامزاده هاشم در جاده هاز کولاک شدید وجوددارد.

وی ادامه داد:‌بارش باران در تمامی محورهای مواصلاتی وجود دارد که مه گرفتگی در ارتفاعات مازندران وجود دارد.

سرمای شدید در راه مازندران/ احتمال یخ‌زدگی معابر

محمدی شیرکلاهی با اشاره به بارش های خوب برف و باران در استان اظهار داشت: به طوریکه در منطقه “دلیر”‌ از توابع شهرستان چالوس ارتفاع برف به ۷۹ سانتی متر رسیده و در میاندورود ۱۹۲ میلی متر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر با توجه به حجم بارش ها تمامی تلاش برای بازنگه داشتن محورهای اصلی مازندران بود، ‌ادامه داد:‌ در زمان حاضر محور عباس آباد و کلاردشت مسدود است و با بازگشایی محورهای اصلی اکنون بازگشایی این مسیر در حال انجام است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد:‌بدلیل حجم بالای بارش برف در برخی نقاط مازندران راه هفت روستا در شهرستان های چالوس، ‌سوادکوه و میاندورود مسدود است و نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیرها اعزام شدند.

هواشناسی مازندران هم روز گذشته – یکشنبه – با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی، نسبت به جاری شدن سیلاب، کولاک برف و یخبندان در مناطق مختلف مازندران هشدار داده بود.

هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را صبح امروز و فردا اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبتا شدید و در دامنه ها و ارتفاعات و محورهای کوهستانی نیز مه آلود با بارش برف و کولاک همراه باشد.

طبق این گزارش، این شرایط نامساعد آب و هوایی تا روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در این استان حاکم بوده و روز جمعه این سامانه از استان خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image