از ۱۴ نخبه مازندرانی در بابل تجلیل شد

  • توسط سرویس خبر
  • بهمن ۱۴, ۱۴۰۲
  • ۰
تجلیل از نخبگان مازندران

محمد آزادبخت در هشتمین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر مازندران با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر جذب افراد نخبه و برگزیده در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: در راستای اجرای این مصوبه ۵۱ نخبه مازندرانی جذب و به استخدام دستگاه‌های اجرای در می‌آیند.

وی ادامه داد: هیأت وزیران در جلسه اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد ملی نخبگان، آیین نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی را تصویب کرد.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد ماده ۳ «آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایۀ انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی» و با هدف شناسایی سرمایه انسانی استعداد‌های برتر و جذب آنان در دستگاه‌های اجرایی کشور تصویب و ابلاغ کرد.

وی افزود: در سال نخست اجرای این مصوبه دولت یک هزار ردیف استخدامی برای به‌کارگیری و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را اخذ کرد که بنیاد ملی نخبگان با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور این روند را انجام داد.

آزاد بخت بیان داشت: برای جذب بدون آزمون این افراد سازمان استخدامی کشور مجوز صادر کرده و دستگاه‌های اجرایی براساس قانون می‌بایست آنها را بدون آزمون جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه فراخوان ثبت نام برگزیدگان و نخبگان هر ساله در ۲ مرحله انجام می‌شود، تصریح کرد: در این مدت افراد متقاضی و دارای شرایط برخورداری از این مزیت استخدام برای ثبت نام مدارک مورد نیاز را در سامانه مورد نظر بارگذاری کردند.

وی، سامانه بارگذاری مدارک برگزیدگان و نخبگان برای ثبت درخواست جذب و استخدام در دستگاه‌های اجرایی را سایت بنیاد ملی نخبگان کشور اعلام کرد و افزود: در این سایت متقاضیان با مدارک خود را در چهار شاخص آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی بارگذاری میکنند.

گفتنی است در این همایش از ۱۴ مفاخر و مشاهیر مازندرانی در داخل و خارج کشور تجلیل و تکریم شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image