محمد خزائی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور با بیان این که، همسو با شعار دولت مردمی و اجرای عدالت، به دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعت سینما در استان‌ها هستیم، گفت: ۲۴۰ سالن سینما در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری با بیان اینکه در طی سالیان متمادی بسیاری از سینماها در کشور راکد و تخریب شده اند و اکنون سالن سینما به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح است، افزود: این امکان وجود دارد که در همین دولت تا ۷۰ درصد سالن سینمایی کشور را افزایش دهیم.

وی اظهارداشت: تاکنون ۲۴۰ سالن سینما در کشور افتتاح شد و طبق برنامه ریزی تا سال ۱۴۰۴ این روند به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

این مقام مسوول با عنوان اینکه در سفر به استان با شناسایی مشکلات و چالش‌ها به دنبال رفع موانع و رایزنی برای بهبود تقویت زیرساخت‌های صنعت سینمای کشور هستیم، خاطرنشان کرد: طبق نیازسنجی صورت گرفته باید در کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سالن سینمایی داشته باشیم و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در اولویت احداث سالن سینما هستند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای چهار شهر با این ویژگی است، اظهارکرد: با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات نسبت به احداث سالن سینما در کشور اقدام می شود.

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: هم اکنون ۱۳ شهر مازندران فاقد سالن سینمایی است و به طور حتم نیز مطالبات مردمی در این مناطق بالا است.

خزاعی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های سینمایی در تهران متمرکز شده و وضعیت استان‌ها در حوزه سینما چندان مناسب نیست، افزود: هدایت مالیات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به سمت احداث سالن سینمایی و فعالیت‌های فرهنگی یکی از راهکارها برای حل این معضل است.

وی بیان کرد: در تمامی شهرهای مازندران شاهد توسعه و احداث طرح های بزرگ هستیم و می توان از این فرصت و ظرفبت به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: امکان‌پذیر است تا با معافیت مالیاتی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تقویت زیرساخت‌های صنعت سینما در مازندران باشیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم خزر باید به میزبانی شهرهای ساحلی به ویژه مازندران برگزار شود و این نیازمند بررسی ظرفیت‌های سینمایی این استان است و برای تحقق این مهم توسعه و تقویت زیرساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد.

خزاعی گفت: برخی جشنواره‌ها به دلیل کرونا تعطیل شد و برخی دیگر نیز دارای ردیف بودجه ثابت نیستند و در صورتی که برنامه و جشنواره ریشه‌داری در استان برگزار شود، ما از بازگشت این برنامه‌ها حمایت خواهیم کرد.

خزاعی: ۲۴۰ سالن سینما در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است

وی اعلام کرد: مسکن هنرمندان از جمله طرح های اولویت و در دست اقدام است و در حال تهیه بانک اطلاعاتی و جانمایی مکان برای حل مشکل مسکن هنرمندان هستیم.

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: رویکرد اصلی ما، تولید محتوای مشترک سینمایی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور امروز چهارشنبه در سفر یکروزه به استان، با استاندار مازندران تفاهمنامه همکاری امضا کرد. گسترش و توسعه برنامه ها و فعالیت ها و ایجاد زیرساخت های سینمایی و بهره گیری از قابلیت ها، امکانات و ظرفیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی استان ها از مفاد این تفاهمنامه همکاری است که به امضای استاندار مازندران و رئیس سازمان سینمایی رسیده است.

ارتقاء و تعالی هنر فاخر سینما و تصویر، غنی سازی جریان تولید سینمایی ایران بر اساس اولویت های سند تحول دولت مردمی و سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از تولیدات و آموزش های سینمایی در استان ها و شهرستان ها و همچنین ایجاد فرصت مناسب برای هنرمندان و جوانان علاقه مند و مستعد در استان ها و شهرستان ها برای شکوفایی استعدادها و ظهور توانمندی ها و خلاقیت های آنان با رویکرد عدالت فرهنگی از دیگر اهداف این تفاهمنامه همکاری است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image