خانه مطبوعات مازندران

خبرنگاران مازندرانی با امضا بیانیه‌ای خواستار برگزاری مجمع عمومی حضوری خانه مطبوعات شدند.

جمع کثیری از خبرنگاران مازندرانی با جمع‌آوری امضا، خواستار محقق شدن مطالبه قانونی‌شان که همان برگزاری مجمع عمومی حضوری است، شدند و از متولیان امر خواستند قبل از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات، این مجمع برگزار و هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات ضمن ارائه عملکردشان، به شبهات و سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

به گزارش سارخبر در این مکتوب که خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تهیه شده است، آمده: اینجانبان امضاکنندگان متن ذیل نسبت به برگزاری انتخابات قانونی و سالم خانه مطبوعات دغدغه داشته و انتظار داریم به خواسته‌ قانونی‌مان که همان برگزاری مجمع عمومی است، توجه شود‌.
در این بیانیه تاکید شده که طی دو دوره گذشته هیچ‌گونه مجمع عمومی توسط هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران برگزار نشده و اعضای این خانه پاسخگوی عملکرد خود نبودند درحالیکه طی اساسنامه این مجمع باید سالی یکبار برگزار شود.
خبرنگاران مازندرانی با امضا این طومار درخواست کردند که در مجمع عمومی، عملکرد خانه مطبوعات و تراز بیلان مالی به رای اعضا گذاشته شود.
گفتنی است: بیانیه مذکور در دبیرخانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ به شماره ۱۹۰۸۸ به ثبت رسیده و تقدیم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شده است.
ضمناً فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه یادواره شهدای رسانه کشور که ۲۲ آذرماه در بابل برگزار شد، در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران، کلیه اختیارات و تصمیمات لازم در رابطه با انتخابات خانه مطبوعات استان را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تفویض کرد.
خبرنگاران رسانه‌های گروهی با ثبت امضای خود در ذیل این بیانیه، اعلام کردند: در صورت عدم توجه متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی به این خواسته به‌حق رسانه‌ها، حق مذکور را از مراجع ذیصلاح حقوقی و قضایی استیفا خواهند کرد.
شایان ذکر است: خبرنگاران مازندرانی در گفتگو با معاون امور رسانه‌ای وزیر ارشاد، تخلفاتی از جمله: مهندسی یوزر و پسورد در انتخابات، عدم برگزاری مجمع عمومی، عضوگیری شتابزده در ایام انتخابات، تغییر هویت برخی از کاندیداها از مدیرمسئول به خبرنگار قبل از انتخابات و تغییر مجدد آن به مدیرمسئول پس از انتخابات، برگزاری انتخابات بصورت حضوری – الکترونیک و احراز هویت رای‌دهندگان، پالایش خبرنگاران و حذف فامیل خبرنگاران، اهدا مجوزهای بی‌سابقه به اشخاص خاص، عدم گردش مالی حساب خانه مطبوعات و خارج کردن سامانه از اختیار اعضای خانه مطبوعات به هنگام انتخابات و قبل از آن را مطرح و خواستار تصمیمات عاجل در این ارتباط شدند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image