بانوان تمدن ساز

شامگاه بیست و یکم تیرماه، روز حجاب و عفاف جشن بزرگ بانوان تمدن‌ساز در بوستان ولایت ساری برگزار شد، جشنی که باحضور بانوان و دختران محجبه و همچنین حضور متفاوت یک بانوی عفیفه کِنیایی همراه بود که از نام‌های ائمه‌گونه پنج فرزندش رونمایی کرد.

در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ تظاهرات نسبت به ممنوعیت حجاب در مسجد گوهرشاد انجام شد که به واقعه مسجد گوهرشاد منجر شد روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

حالا پس از گذشت ۸۸ سال بانوان محجبه و عفیفه کشورمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن واقعه تلخ، باصدای بلند و جانانه پای عَلم انقلاب و حجاب اسلامی ایستاده‌اند.

آغاز مراسم پس از قرائت کلام الله مجید به همراه هنرنمایی ننه گل بوته و پسرش فضا را مفرح کرد.

ورودی سالن آمفی تئاتر بوستان ولایت با خوشامدگویی همراه بود؛ در گوشه‌ای بانویی مشغول نقاشی بود، ایستگاه پذیرایی، اتوبوس شهرمون و ایستگاه فرهنگی نیز در ورودی فضا مستقر بود.

این جشن با حضور مسؤولان شهر ساری همچون اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه شهرستان و غیره همراه بود.

در ادامه احمد ایرانی‌نسب شاعر جوان ساروی به قرائت شعری در وصف بانوان پرداخت و این پیام که “حجاب و چادر و زن، زندگی آزادیست” در میان اشعارش برجسته بود، همچنین خواننده جوان سیدمرتضی فاضلی نیز هنرنمایی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، یک بانوی محجبه به‌نام لیلا از کِنیا روی صحنه حاضر شد و تاکید کرد که نام لیلا را به‌خاطر همسر امام حسین (ع) انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه غرب در گذشته وارد کشور آنها شد و وجود فرهنگی آنها را با خود برده است و کشورشان با تهاجم فرهنگی روبرو شد که دور از واقعیت بود، یادآور شد که زمانی که از حقیقت باخبر شدم شیعه شدم و حقیقت واقعی را درک کرد.

این بانوی کِنیایی ۱۴ سال است که مسلمان شده و ۹ سال است ساکن ایران بوده و در قم ادامه تحصیل می‌دهد، با همسرش که اهل ساحل عاج و مسلمان است در ایران آشنا شد و حاصل ازدواج‌شان تاکنون پنج فرزند به نام‌های؛ فاطمه الزهرا، احمد، محمدمهدی و دوقلوهایی به نام‌های زینب و کوثر، به عشق اهل بیت (علیه اسلام) بوده است.

وی (با حالت تضرع)، علت انتخاب این نوع از پوشش یعنی چادر را احساس امنیت و آرامش و توسل به ائمه اطهار بیان کرد و از مهمان‌نوازی مردم ساری تشکر و خطاب به حاضران گفت که: آفرین و مرحبا به شما خانم‌های محجبه که احساس غرور را دست می‌دهند در کشورهای من بی‌حجابی رواج دارد ما چادری‌ها باید چادر را با افتخار بپوشیم و فکر نکنیم که این حجاب چیزی از ما سلب می‌کند بلکه فرشته‌گونه ما را روی زمین پرورش می‌دهد، وقتی به خانه می‌روم چادر را پرت نمی‌کنم و با چادر احساس غرور می‌کنم، ما ایران را یک قله می‌دانیم کشوری که هر مسلمان به آن افتخار می‌کند، چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم مطالبی است که غرب در حال پرتاب است، این اقدام را قبلا در کشور ما انجام داده بود و ما تا تهش را دیدیم و امروز آگاه شدیم، از شما می‌خواهم تا پایان راه با حجاب همراه باشید.

ادامه مراسم با اجرای نمایش یک گروه هنری همراه بود، محتوای نمایش درباره نحوه برخورد و استفاده ابرازی از بانوان و دخترانی بود که ظاهری جذاب دارند و حجاب را رعایت نمی‌کنند.

همچنین مسابقه پرسش و پاسخ از کودکان و بانوان برگزار و هدایایی اهدا شد.

در پایان از طرف سرهنگ ابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ساری تجلیل از بانوان محجبه در ادارات شهر ساری انجام و این بانوان لوح تقدیر و هدیه را از حجت‌الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، سرهنگ محمودی جانشین فرمانده سپاه ساری، سید افشین راسخ، علی عاشقان، حمدی معاون خدمات در شهرداری ساری، میثم تبریزی مسؤول ستاد اقامه نماز مصلای ساری و پازوکی مسؤول بسیج جامعه زنان استان مازندران دریافت کردند.

منبع فارس

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image