حواله شاسی بلند برای نمایندگان از دروغ تا واقیعت

  • توسط سرویس خبر
  • اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲
  • ۰
علیرضا بیگی؛ نماینده تبریز؛ ذکتر بیگی

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در واکنش به اظهارات سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مبنی بر کذب بودن ادعایش درباره اعطای خودرو به ۷۵ نماینده اظهار کرد: الان ۴ روز است که همه می‌گویند نماینده‌ای که ادعا کرده ۷۵ خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان داده شده تا از استیضاح وزیر صمت کناره‌گیری کنند، مدارکش را ارائه کند، باید بگویم که من دلایلی آوردم که اعطای خودرو صحت داشته اما از اینکه اعطای این خودروها با موضوع استیضاح وزیر ارتباط داشته است یا نه را هیئت رئیسه مجلس باید مشخص کند.

علیرضابیگی ادامه داد: در رابطه با این موضوع که اعطای خودرو به نمایندگان صورت گرفته من مدارک خود را ارائه کردم که حاکی از این است که در خردادماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۷ نفر از نمایندگان مجلس طی لیستی به بهمن موتور معرفی شدند که زیر این معرفی‌نامه امضای معاون نیروی نسانی قوه مقننه دیده می‌شود و همچنین در مهرماه ۱۴۰۱ واگذاری‌های دیگری که شامل ۱۴۷ خودرو بوده صورت گرفته که نام این ۵۷ نفر مجددا در بین آنها وجود داشته است.

وی افزود: اول اینکه امضای معاون نیروی انسانی قوه مقننه پای این نامه خود محل سوال است که چطور واگذاری خودرو در شرایطی صورت گرفته که دولت چنین اقدامی را منع کرده است و چرا چنین امتیازی به نمایندگان داده شده و چه رابطه‌ای میان این لیست و استیضاح وزیر صمت وجود دارد، ثانیا اینکه این افراد به این موضوع واقف بودند که چنین اقدامی خلاف قانون بوده است به همین دلیل خودرو به نام افراد دیگری داده شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هیات نظارت موظف است بگوید کاری که بنده انجام داده‌ام در چارچوب وظایف نمایندگی بوده است یا خیر؟ و رسیدگی به این موضوع به عهده قوه قضاییه خواهد بود.

نماینده مردم تبریز در خصوص اعلام اسامی نمایندگان خاطی نیز عنوان کرد: من اسامی را به‌طور مستند به قوه قضاییه ارائه دادم و فقط آن را منتشر نکرده‌ام اما سند را منتشر کرده‌ام.

وی در پایان تاکید کرد: قوه قضاییه موظف است که بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد تا همه چیز مشخص شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image