هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در این استان تداوم داشته باشد.

به گزارش سارخبر به نقل از ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه جدید، آسمان مازندران از امروز تا پایان هفته شرایط ناپایداری خواهد داشت و دمای هوا نیز در مقایسه با چند روز گذشته روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.
جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد با ورود سامانه جدید میانگین دمای هوای در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران روند کاهشی را در پیش گرفت به گونه‌ای دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۲ تا چهار درجه کاهش، امروز بین ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و این وضعیت به طور متناوب تا پایان هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت.
دمای هوا در مناطق کوهستانی نیز همانند شهرهای ساحلی مازندران روند کاهشی را در پیش گرفته است به گونه ای که میانگین دمای هوای امروز در مناطق ییلاقی با سه تا ۶ درجه کاهش در مقایسه با روز گذشته بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـشیابـی هواشناسـی، ابری همراه با کاهش نسبی دما، گاهی با بارندگی و در ارتفاعات با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در روز سه شنبه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما گاهی با بارندگی و از شب با بارندگی در ارتفاعات با بارش پراکنده برف و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز ابری با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات با بارش برف، وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری جوی پیش‌بینی شده است.
هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌‍بینی کرده است.
داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ایزدشهر نور با ثبت دمای ۱۸.۴ و بلده با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش نشان می‌دهد.
وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و گاهی با افزایش موج پیش‌بینی شد و برای صید و صیادی مناسب است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image