• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • داور دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» عنوان کرد؛کتابخانه‌های عمومی ظرفیتی مهم برای ترویج سنت قصه گویی/ قصه‌گوها توانمندتر شدند

داور مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در مازندران با بیان اینکه فضای قصه گویی سبب می شود بچه ها به سمت کتاب و کتابخوانی بروند، گفت: امروز ظرفیت ترویج سنت قصه گویی با منابع کتابی خوب در نهاد کتابخانه های عمومی کشور وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، سمیه سپهدار داور مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در مازندران در حاشیه این جشنواره که در بابلسر برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» و دستاوردهای آن، اظهار داشت: یکی از متولیان فرهنگی در جامعه، کتابخانه‌های عمومی هستند که در ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخوان کردن نوجوانان و جوانان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی همانند کتابخوانی برای بچه‌ها و والدین آرامش‌بخش است، تصریح کرد: فضای آرام می‌تواند به رشد فکری بچه‌ها کمک کند.

سپهدار با اعلام اینکه قصه‌گویی زمانی اتفاق می‌افتد که حس آرامش در خانواده حکم‌فرما باشد، ادامه داد: باید با ترویج کتابخوانی و قصه‌گویی فضای امن و آرامش برای والدین و بچه‌ها به ارمغان بیاوریم.

داور مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در مازندران افزود: وجود چنین جشنواره‌هایی که طیف وسیعی از قصه‌گویان، علاقه‌مندان، کتابداران، مروجان کتاب و… را شامل می‌شود، می‌تواند محلی برای بروز همه تجربه‌ها و دیده شدن انواع قصه‌ها و روش‌های قصه‌گویی باشد.

وی با بیان اینکه فضای قصه‌گویی سبب می‌شود بچه‌ها به سمت کتاب و کتابخوانی بروند، گفت: جشنواره قصه‌گویی نیز می‌تواند به کشف استعدادهای تازه، خلق موقعیت‌های قصه‌گویی جدید و بالابردن توان قصه‌گویان کمک کند.

سپهدار در خصوص سطح این دوره از جشنواره و شرکت‌کنندگان، افزود: سطح این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل تغییر زیادی داشته، قصه‌گوها توانمندتر شدند و تلاش بسیار خوبی از سوی قصه‌گویان انجام شده است.

داور مرحله منطقه‌ای دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در مازندران با اشاره به اینکه شوق قصه گفتن را در بین کتابداران کتابخانه‌های عمومی شاهد هستیم، اظهار کرد: بازخورد قصه‌گویی را در کتابخانه‌های عمومی باید ببینیم.

وی با بیان اینکه به عنوان یک معلم جای قصه‌گویی را در آموزش و پرورش خالی می‌بینم، خاطرنشان کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا قصه‌گویی را به عنوان سنت دیرینه ایرانیان در مدارس و جامعه احیاء و ترویج کنیم.

سپهدار گفت: برای اینکه رویکرد بهتری را در بین کتابداران داشته باشیم باید جلسات مداوم و پیوسته قصه‌گویی را با هدف ارتقای سطح کیفی و شناسایی منابع جدید برگزار کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image