روزنامه نگاری را ممنوع کنید، دفاع از حیثیت یک حرفه ، روزنامه‌نگاری جرم نیست و تیترهایی از این دست ، بهانه ای برای پرداختن به موضوعی جدید در این روزهاست که با صدای هماهنگ توسط رسانه های اصلاح طلب تکرار می‌شود.

به دنبال اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و اشاره به نام اختصاری دو تن از خبرنگاران بنامهای الهه محمدی و نیلوفر حامدی که بنابرآنچه که در اطلاعیه آمده بود در دوره های آموزشی تحت نظر سرویس های اطلاعاتی بیگانه در کشورهای اروپایی برگزار شده بود شرکت کرده بودند و بنابر شواهد این افراد در کنار افراد دیگری که وظایف مختلفی در آشوب داشته اند موجبات تحریک مردم و دروغپردازی و انتشار شایعات را در کشور فراهم کرده اند.

البته شاید جای تعجب نباشد از افراد و احیانا برخی از ورشکستگان سیاسی و اصلاح طلبانی که دستشان از مناصب کوتاه گردیده و یا رسانه هایی که در مواجهه با اقدام جنایتکارانه داعش در شیراز که به سکوت و یا مطالب حاشیه ای و بی ربط بپردازند و در اولین اقدام هیچ تیتر و مطلبی برای محکومیت این جنایت و شرارتهایی از این دست نداشته باشند.

در این مسیر انتشار اطلاعیه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در دفاع از اقدامات به اصطلاح حرفه ای این دو خبرنگار هم جای تامل و توجه دارد. اگر وظیفه خبرنگار تشویق و ترغیب مردم به شورش است پس خبرنگار واقعی کیست؟ اگر انتشار مطالب بی اساس و شایعات در کشور و بزرگنمایی برخی از موضوعات مانند بازداشت و درگذشت مرحومه مهسا امینی و متعاقب آن پادویی و انعکاس آیین چهلم به قصد تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم علیه پلیس و نهادهای حاکمیتی و امنیتی اسمش وظایف حرفه است پس کار جاسوس ها و عوامل بیگانه که دستور بهم ریختن آرامش کشور را داشته اند اسمش چیست؟ آیا با توجه به روشن شدن موضوع بازداشت و علت مرگ مهسا امینی پرداختن به این موضوع با توجه به شایعات بی اساس نوعی گرم کردن تنور اختلافات و اغتشاشات نیست؟ آیا مردم عادی و نیروهای بسیج و سپاه و نیروی انتظامی در این غائله و آشوب به شهادت رسیدند، ارزشی برای تجلیل ندارند؟ اگر چنین است پس چرا موضوعات خبرهای شما عموما در نادیده گرفتن اغتشاش و خرابکاری است؟ و اگر چنین نیست چرا تیتر اول خبرهای شما که باید به جان هموطنان توجه داشته باشد مورد غفلت واقع میگردد؟ اصلا فرض بر اینکه این دو خبرنگار بی گناه باشند آیا در مطالب شما هیچ خبر و تحلیلی درباره دخالت دشمنان در این غائله یافت میشود؟

محمدعلی صنیعی

سارخبر sarnews.ir

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image