افزایش حقوق کارکنان دولت

به گزارش سارخبر بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری طی روز جاری در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید، براساس این لایحه حقوق کارکنان دولت یک‌میلیون تومان و حقوق بازنشستگان ۹۰۰هزار تومان افزایش خواهد یافت.

نمایندگان در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه رسیدگی به لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، با ردیف ۵ و ۷ این لایحه موافقت کردند.

براساس ردیف ۷ این لایحه، کمک‌معیشت جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر فاقد شغل و درآمد و مشمولین ماده (۳۸) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب سوم تیر ۱۳۸۶ به پنج‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان و کمک‌معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به چهارمیلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.

همچنین با توجه به ردیف ۵ ماده واحده این لایحه؛ مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به‌میزان سی درصد (۳۰%) افزایش می‌یابد.

حاجی‌بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: براساس مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه که به صحن مجلس اعلام شد برای بازنشستگان، ۹۰۰هزار تومان به‌اضافه پنج درصد و عائله‌مندی و حق اولاد در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای شاغلین نیز یک‌میلیون تومان که با کسورات آن به ۹۰۰هزار تومان خواهد رسید که حق اولاد و عائله‌مندی نیز کنار آن قرار دارد، ضمن اینکه در بحث شاغلین و فوق‌العاده ویژه، دولت پیشنهاد داده بود که باید تا ۳۵ درصد در اختیار دولت باشد، در مجلس اعلام شد که براساس بند ۱۰ ماده ۱۶۸ قانون خدمات کشوری دولت می‌تواند تا ۵۰ درصد و با استفاده از ۷۰هزار میلیارد تومان اعتبار، هرگونه که تصمیم گرفت اجرا کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: همچنین برای کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند ۳۰ درصد افزایش مستمری در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش ۲۰درصدی ابتدای سال، مجموع افزایش مستمری آنها به ۵۰ درصد خواهد رسید.

وی در خصوص افزایش حقوق اعضای هیئت علمی گفت: به این دلیل که در اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش حقوق اعضای هیئت علمی بازگردانده شد، و این موضوع ناراحتی‌هایی را ایجاد کرده بود، ۱۵ درصد به حقوق اعضای هیئت علمی افزوده شد. این موارد باید براساس توافق دولت و مجلس اجرایی شود، مجلس نمی‌تواند بدون توافق با دولت افزایش حقوق اعمال کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برای بازنشستگان لشگری به‌روی ضریب ۱٫۵ که در لایحه آمده بود تأکید شد، گفت: در خصوص شرکت‌های دولتی نیز قرار شد بند یک اجرایی شود. در مورد حق اولاد و حق عائله‌مندی برای نهادهای عمومی غیردولتی نیز مصوب شد.

تسنیم

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image