• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • دادستان مازندران: جلوی ورود مسافر را بگیرید/ شیوع بیماری در این استان بسیار جدی است

سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان عمومی و انقلاب  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری به آخرین وضعیت پیرامون ویروس کرونا در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر شرایط برای مراجعه مردم به بیرون از خانه‌ها اصلا فراهم نیست به مردم توصیه می‌شود که از منازل خارج نشوند چرا که امکانات درمانی و بیمارستانی در مازندران محدود شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای اینکه به این ویروس مبتلا نشوند باید همراهی کنند، چرا که شیوع این  بیماری سریع و تعداد تخت‌های بیمارستانی محدود است و مردم به شدت نیازمند خودمراقبتی هستند، خاطرنشان کرد: به تمام مردم ایران که علاقمند به مازندران هستند می‌گویم؛ به مازندران سفر نکنند شرایط استان برای پذیرش مسافر اصلا آماده نیست و ما به‌طور جدی اعتقاد داریم باید جلوی سفرها به مازندران گرفته شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران تصریح کرد: مطالبه جدی ما از مسؤولان کشوری برای اینکه تصمیم مناسب گرفته شود این است که جلوی ورود مسافران به مازندران گرفته شود، بنابراین من از همه مسافران و کسانی که قصد سفر به مازندران را دارند خواهش می‌کنم که برنامه سفر را لغو کنند چون تعداد مبتلایان در مازندران زیاد است.
وی اعلام کرد: در حالی که تهران ۱۳ میلیونی حدود ۲ هزار مبتلا به کرونا دارد اما مازندران ۳ میلیونی هم  با تعداد مبتلایان قطعی و مشکوک نزدیک به هزار مورد پیش‌بینی می‌شود، پس می‌توان گفت شیوع بیماری در مازندران بسیار جدی است کادر درمانی تجهیزات پزشکی و امکانات ما محدود است و ظرفیت پذیرش بیمار مهمان را نداریم.
حسینی عالمی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم با توجه به جدی بودن شیوع بیماری به  مازندران سفر نکرده و مردم و خودشان را درگیر نکنند سفرها را برای بعد از تمام شدن حضور ویروس در شهرها و اماکن استان ما بگذارند.
دادستان مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون اینکه دستگاه قضایی در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است، گفت: ما به شدت مطالبه‌گر هستیم، ورودی‌ها را تب‌سنجی کرده و هر کسی که احتمال ابتلا دارد حتما برگشت داده می‌شود، هیچ مسافرخانه یا مهمان‌خانه‌ای حق پذیرش مسافر ندارد و در صورت مشاهده پذیرش مسافر توسط خانه یا ویلا آن مکان پلمب خواهد شد.
وی اذعان داشت: افرادی که در استان‌های دیگر هستند اما  در مازندران خانه دارند هم در این شرایط نباید به مازندران سفر کنند، مازندران امروز ظرفیت پذیرش را ندارد امکانات ما برای ساکنان مازندران است برای مسافران نیست،  بهترین کار این است همه ما و شما و مردم در خانه بمانیم رفت‌وآمدها را تعطیل کرده و از خود و جامعه محافظت کنند.
حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه در این مدت شاهد تخلفات زیادی بودیم، عنوان کرد: بسیاری از این واحدها پلمب شدند، همین امروز دستور برای پلمب واحدهای متخلف صادر شد، غذاخوری‌ها حق پذیرش مشتری را ندارند، میز رستوران‌ها نباید محل حضور مردم باشد فقط می‌توانند غذای طبخ شده را به خانه‌ها بفرستند.
این مسؤول یادآور شد: پیگیری ما نه بخاطر مسائل شخصی بلکه به علت حفظ سلامت مردم است، همه باید بپذیرند که کادر درمانی ما محدود است، خیلی‌ها درگیر ویروس و بیماری شدند باید توجه کنیم تا فشار بر روی کادر درمانی کم شود و راهش عدم خروج از خانه توسط مردم است خودشان را قرنطینه کنند.
وی تأکید کرد: این بیماری در شرایط فعلی درمان ندارد شیوع به شدت زیادی دارد، مردم خودشان باید به فکر خودشان باشند هنوز درمان این ویروس در هیچ کشوری پیدا نشد بلکه درمان‌های کمکی وجود دارد قطعی نیست.
حسینی‌عالمی درباره چرایی باز شدن محورهای استان بعد از مسدود شدن ۴۸ ساعته گفت: نگاه همه مسؤولان استانی بر این است که راه‌ها بسته شود اما قطعا مسؤولان کشوری مصلحت‌هایی را تشخیص دادند که از دید ما خارج است، الان در حال مشورت هستیم تا به نتیجه درست برای حفظ سلامت مردم برسیم‌.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image