• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • فرماندار شهرستان فریدون کنار اعلام کرد: : :تعداد ۲۰۷داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان فریدون کنار ثبت نام کرده اند .

فرماندار شهرستان فریدون کنار  در خصوص آمار ثبت نام کنندگان برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اظهار داشت: آمار ثبت نام برای این انتخابات  ۲۰۷ نفر بوده که  از این تعداد ۹۲ نفر (۴/۴۴ درصد) متعلق به بخش مرکزی، ۸۱ نفر (۲/۳۹ درصد) متعلق به بخش دهفری و تعداد ۳۴ نفر (۴/۱۶ درصد) متعلق به شهر فریدون کنار می باشند.
حسین منفردی با بیان اینکه تعداد داوطلبان این دوره نسبت به دور قبل از نظر کمی و کیفی رشد داشته  افزود :  در دوره قبل آمار ثبت نام  ۲۰۵ نفر بوده که نسبت به آمار این دوره  افزایش ۹۸/. درصدی را نشان می دهد.

رئیس ستاد  انتخابات شهرستان فریدون کنار با اعلام اینکه  تعداد داوطلبان در حوزه شهری در دوره قبل را ۲۹ نفر و این دوره  را ۳۴ نفر اعلام داشت  بیان داشت  : آمار ثبت نام  انتخابات این دوره از رشد ۲/۱۷ درصدی برخوردار می باشد.
منفردی وی در ادامه تصریح کرد : تعداد ۲۰۷ نفر در این دوره ۱۶ نفر خانم هستند که ۷/۷ درصد از داوطلبان را تشکیل می دهند. از این تعداد داوطلبان خانم، ۱۱ نفر (۳/۵ درصد) از داوطلبان متعلق به روستاها می باشند که نسبت به دوره های گذشته حضور بانوان رشد قابل توجهی را نشان می دهد. از نظر سنی، مسن ترین فرد ۶۹ سال و کم سن ترین فرد ۲۸ سال می باشد.

منفردی با اشاره به اینکه ۶۱ نفر (۵/۲۹ درصد)  از داوطلبین سابقه حضور در شوراهای گذشته را داشتند، اظهار داشت:
تعداد ۱۴۶ نفر (۵/۷۰ درصد) از داوطلبان کسانی هستند که قصد دارند برای اولین بار عضویت در شوراها را تجربه  نمایند.

وی درباره میزان تحصیلات داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فریدون کنار تصریح کرد:
داوطلبان از نظر تحصیلات ۸۰ نفر (۷/۳۸ درصد) در حد خواندن و نوشتن، ۴۵ نفر (۷/۲۱ درصد) دیپلم، ۱۳ نفر (۳/۶ درصد) فوق دیپلم، ۵۰ نفر (۱/۲۴ درصد) لیسانس، ۱۶ نفر (۷/۷ درصد) فوق لیسانس و ۳ نفر (۵/۱ درصد) دارای مدرک دکتری می باشند.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت:  از سوی مردم شریف شهرستان فریدون کنار تعداد ۸۴ نفر (۶/۴۰ درصد) از بین داوطلبان برای عضویت اصلی و ۵۴ نفر (۲۶ درصد) به عنوان عضو علی البدل شوراهای شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ انتخاب می شوند.

وی این انتخاب را مهم و سرنوشت ساز اشاره و اظهار داشت:  مردم ۱۸ روستای شهرستان فریدون کنار برای هر روستا سه نفر که در مجموع ۵۴ نفر را به عنوان عضو اصلی و ۳۶ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند کرد .

مردم روستاهای شهرستان عبارتند از : کاردگرمحله، شیرمحله، مهلبان و ازباران از بخش دهفری و روستای سوته در بخش مرکزی برای هر روستا ۵ نفر که در مجموع ۲۵ نفر را به عنوان عضو اصلی و ۱۵ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب می نمایند.

منفردی با اعلام اینکه شهروندان فریدون کنار  براساس قانون جدید شوراها تعداد ۵ نفر را به عنوان عضو اصلی و ۳ نفر به عنوان عضو علی البدل برای شورای اسلامی شهر انتخاب می کنند. افزود:
تعداد ۱۳ نفر (۳/۶ درصد) از این داوطلبان را بازنشستگان نهادها و ادارات دولتی، ۲۴ نفر از داوطلبان (۷/۱۱ درصد) از کارمندان شاغل در ادارات و نهادها، ۵ نفر (۴/۲ درصد) کشاورز، یک نفر (۴۸/. درصد)  پزشک، یک نفر (۴۸/. درصد) استاد دانشگاه، ۵ نفر (۴/۲ درصد) بیکار و ۱۵۸ نفر (۳۳/۷۶ درصد) دارای شغل آزاد تشکیل می نمایند.

وی در  مقایسه با آمار کشوری، بیش ترین داوطبان در کشور در سنین ۳۵-۳۰ در شهرستان فریدون کنار ۴۵-۴۱ اعلام و افزود:   مشارکت زنان در کشور ۳/۶ درصد است که این مشارکت در شهرستان فریدون کنار ۷/۷ درصد می باشد. مشارکت زنان روستایی کشور ۹/۳ درصد در فریدون کنار ۲/۶ درصد است، و کوچکترین فرد در کشور ۲۵ سال در فریدون کنار ۲۸ سال است.

منفردی در پایان مسن ترین داوطلب کشور را ۱۰۱ سال، در استان ۸۶ سال  و درفریدون کنار ۶۹ سال اعلام و افزود:

در کشور به ازای هر ۲۷۸ نفر یک داوطلب و در فریدون کنار به ازای هر ۲۹۰ نفر یک داوطلب ثبت نام کرده است.

وی در  مقایسه با آمار کشوری، بیش ترین داوطبان در کشور در سنین ۳۵-۳۰ در شهرستان فریدون کنار ۴۵-۴۱ اعلام وافزود: مشارکت زنان در کشور ۳/۶ درصد است که این مشارکت در شهرستان ۷/۷ درصد می باشد. مشارکت زنان روستایی کشور ۹/۳ درصد در فریدون کنار ۲/۶ درصد است، و کوچکترین فرد در کشور ۲۵ سال در فریدون کنار ۲۸ سال است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image