سید صولت مرتضوی

به گزارش سارخبر صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری بانک‌ها برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: کمیته امداد حضرت امام(ره) منابع تبصره۱۶ خود را سال قبل هزینه کرده بود که در جلسات برگزار شده منابع کافی در اختیار کمیته امداد قرار دادیم و بانک‌های عامل متعهد شدند همکاری جامع و لازم داشته باشند و فکر می‌کنم ظرف سه ماه آینده در حوزه کمیته امداد هم شاهد شکوفایی باشیم.

وی همچنین در مورد معوقات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: در حال بررسی هستیم. از شهریور امسال افزایش ۴۰درصد مستمری این مددجویان را اعمال کردیم که کمکی به معیشت آن‌ها می‌شود. در مورد معوقات نیز به محض تامین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. در حال پیگیری هستیم.

ارقام جدید که براساس افزایش ۲۰ درصدی و مابه التفاوت مستمری‌ها در نظر گرفته شده است بدین شرح است:

یک‌نفره: ۷۶۴/۴۰۰ تومان

دونفره: ۱/۰۹۲/۰۰۰ تومان

سه‌نفره: ۱/۵۲۸/۸۰۰ تومان

چهارنفره ۱/۹۶۵/۶۰۰ تومان

پنج‌نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰ تومان

از طرفی نمایندگان مجلس شورای در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی(۱) ماده ۷۳ این لایحه، موافقت کردند. در بند الحاقی یک ماده (۷۳) آمده است که سهم بیمه‌گذار(فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به‌صورت رایگان و برای سایر گروه‌ها شامل دهک‌های اول تا پنجم ۲ درصد و سایر دهک‌ها ۱۰ درصد تعیین می‌شود.

به موجب این بند الحاقی، سهم بیمه‌گذار در موارد بستری علاوه بر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، برای رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر به‌صورت رایگان در نظر گرفته شده و این درحالیست که پیش از این، این دو گروه از پرداخت فرانشیز بستری معاف نبودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image