• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری: پس از ۵۰ سال محقق شد/ پست برق انبار نفت و ستاد توسط مهندسین منطقه ساری نوسازی شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت: با اعتماد به نیروهای متخصص و جوان با قدرت خطر پذیری بالای آنها، پست برق انبار نفت و ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری نوسازی شد و توان عملیات بارگیری آن به روز رسانی و افزایش داده شد.

به گزارش سارخبر به نقل از روابط عمومی، سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری از قدمت پنجاه ساله پست اصلی برق انبار نفت و ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت و بیان کرد: با توجه به فرسودگی پست برق، عدم تولید قطعات ومشکلات تامین آن و همچنین هزینه بالای سرویس و نگه داشت در دوران تحریم، مراحل طراحی و ساخت تابلوها و نظارت بر اجرا توسط متخصصین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری به مرحله بهره برداری رسید. 
وی اظهار کرد: در آغازفصل گرما و مسافرتهای تابستانی به استان مازندران انجام پروژه تعویض پست برق انبار نفت و ستاد منطقه ساری بدون هیچ گونه تنشی اجرایی شد که این نشان از قدرت تصمیم گیری و خطر پذیری بالای مدیریت و نیروهای عملیاتی و مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری دارد و این در حالی است که این پروژه زودتر از موعد پیش بینی شده انجام و عملیات سوخت رسانی شرکت بدون وقفه انجام و فرآورده های نفتی مورد نیاز مصرف کنندگان به مبادی توزیع ارسال شد.
سبحان رجب پور در ادامه سخنان خود اجرای تعویض پست برق را یکی از حساسترین و پیچیده ترین پروژه های شرکت دانست و افزود: ظرفیت تابلوهای برق قدیمی برای پروژه های آتی شرکت توانایی و امکان هرگونه توسعه را نداشته و در زمان بروز اختلال و معیوب شدن قطعات، تامین و تعمیرات لازم با مشکلات زیادی مواجه بوده است،  متخصصین واحد برق مهندسی با خلاقیت و ابتکار پست برق را تا کنون فعال نگه داشته اند.
وی ادامه داد:  در عملیات تعویض تابلوی برق قدیمی با تبدیل حالت دستی به اتوماسیون و کنترل با پی ال سی با قابلیت امکان توسعه درآینده و افزایش عمر ترانسها کلیه مشکلات گذشته مرتفع  شده است.
رجب پور اضافه کرد: این پروژه همراه با چند عملیات موازی انجام شد که با توجه به محدودیت های فضای پست برق و خطر پذیری و کار در شب از دیگر موانعی بود که عوامل اجرایی این پروژه با آن مواجه بودند.
سبحان رجب پور اذعان داشت: تعریف و اجرای این پروژه با اتکا به توانمندی های متخصصین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری برای اولین باردر سطح مناطق ۳۷ گانه انجام شد که با توجه به آزمایش چندین مرحله ای قبل از اجرا عملیات، ضریب اطمینان پروژه را برای عوامل اجرایی به صد درصد رسانده بود.
مدیرمنطقه ساری از خطر پذیری بالا و حساسیت فعال ماندن عملیات توزیع فرآورده حین انجام پروژه تعویض پست برق گفت و افزود: با توجه به بعد مسافت محل استقرار پست اصلی برق نسبت به مراکز اصلی بارها و افزایش تعداد و سطح مقطع کابلها همچنین عدم توقف بارگیری و نیازهای اصلی انبار و ستاد به مخابرات، آب شهری و روشنایی محیطی و … انجام این پروژه را با محدودیت های ویژه ای همراه کرده بود که به همت متخصصین به خوبی مدیریت و انجام شد.
رجب پور از گستردگی عملیات نوسازی پست برق انبار نفت و ستاد منطقه ساری گفت واین گونه شرح داد: با پشتیبانی مناطق هم جوار و تاسیسات گازمایع شهید تند گویان در حین عملیات نوسازی پست برق به منظور تامین سوخت جایگاههای منتهی به مناطق همجوار هیچ خللی در سوخت رسانی به جایگاهها به وجود نیامد که یکی از دست آوردهای موفق در این پروژه می باشد.
سبحان رجب پورتصریح کرد: مدت زمان این پروژه از زمان طراحی، ساخت تا آغاز اجرا با توجه به محدودیتهای تامین قطعات در شرایط تحریم و کرونایی در بازه زمانی حدود یک سال به طول انجامید و زمان پیش بینی ۴۸ ساعته اجرای پروژه تعویض پست برق قدیمی با جدید در کمترین زمان ممکن  ( حدود ۲۵ ساعت ) انجام شد که در نوع خود یک امتیاز محسوب می شود.
مدیر منطقه ساری یکی از موضوعات  حائز اهمیت این پروژه را مدیریت مصرف انرژی دانست و گفت: نصب کنتور بر روی خروجی های اصلی پست برق در مدیریت و کنترل مصرف انرژی در بهینه مصرف سوخت از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در این پروژه تعریف شده است  و همچنین با تغییرات اعمال شده دیزل ژنراتورها ی انبار نفت ساری و ستاد در زمان قعطی برق شهری قابلیت هم افزایی وحتی انتخاب بارگیری نوع  فرآورده از انواع فرآورده های نفتی را همانند شرایط عادی فراهم نموده است.

وی در پایان گفت: کار تیمی و کارشناسی شده در طی یک سال و تست های چندین باره این پروژه در محیط های کنترل شده ضریب اطمینان بخشی انجام  این عملیات را به صد درصد رسانده و لازم است از زحمات تمامی واحدهای مدیریتی، عملیاتی، مهندسی، برنامه ریزی و کنترل، بازرگانی، حراست، اچ اس ای و ایمنی، اداری، پیمانکاران، تاسیسات گاز مایع و مدیریت و کارکنان مناطق همجوار که در این پروژه مهارت، تخصص، تهعد و همکاری خود را به نمایش گذاشتند و همچنین از واحد روابط عمومی بدلیل مستند سازی زحمات ارزشمند همکاران ذیربط صمیمانه تقدیر و تشکر می نماید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image