• صفحه خانگی
  • <
  • سیاسی
  • <
  • آیت‌الله رئیسی: آقایان توسعه کشور را به لبخند بیگانگان گره زدند/ پایان رانت و فساد را اعلام خواهیم کرد/ سفره مردم وابسته به خارج شد
آیت الله رئیسی

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در شبکه استانی اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان قلب تمدن اسلامی ما است و مدنیت این استان در عرصه‌های مختلف تاریخی در همه جای زندگی مردم جلوه‌گر شده است؛ همچون دفاع مقدس که چهره‌های سرشناس اصفهانی در آن نقش‌آفرینی کردند و ما این میزان سرداران سرافراز و اثرگذار در حوزه مدیریتی دفاع مقدس را شاید در هیچ کجای کشور نداشته باشیم و این ویژگی استان زرخیز اصفهان است.

وی افزود: استان اصفهان را باید معدن ظرفیت‌ها دانست چراکه ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و ظرفیت مهم نیروی انسانی کارآمد و نخبگان آن می‌توانند منشأ آثار  برکات فراوانی باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با صنعت گردشگری در اصفهان بیان کرد: استان اصفهان قطب گردشگری است و باید نسبت به حفظ آثار تاریخی در آن حساس بود و گام‌هایی موثر در حفظ این آثار و صنعت گردشگری استان برداشت تا هم اقتصاد گردشگری فعال شود و هم تمدن ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود و جوانان و ایرانی‌های عزیز نیز بدانند که ما چه تمدن و سابقه‌ای داریم؛ صنعت گردشگری در این استان باید زنجیره کاملی داشته باشد و نواقص آن جبران شود.

وی در ارتباط با صنعت نساجی اصفهان تصریح کرد: صنعت نساجی در استان اصفهان از صنایع نام‌آور بوده که اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند قطب نساجی شود و این امر قطعا امکان‌پذیر است و برای آن برنامه داریم؛ رمز آن این است که از کارگاه‌ها و صنایع کوچک حمایت شود اما این حمایت نباید فقط با سخن و بخشنامه باشد بلکه باید به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: چرا تسهیلات بانکی باید به سراغ برخی افراد بدحساب برود که بعد جزو معوقات بانکی شود و مردم در تسهیلات برای ازدواج، اشتغال، مسکن و کارگاه‌های کوچک برای تولید از حرکت باز بمانند؛ این عدالت نیست و ما رنج بی عدالتی را می‌بریم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی اجرای عدالت بود اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب از اجرای آن عقب هستیم، تصریح کرد: برای اجرای عدالت باید کارها در جایگاه خود انجام بگیرند و در دستگاه اجرا باید برنامه‌ریزی‌ها و تخصیص امکانات و ظرفیت‌ها به صورت عادلانه باشد و این فقط در سخن نیست بلکه در عمل هم مردم باید آن را احساس کنند؛ اقدامات دولت باید منجر به داوری مردم نسبت به اجرای عدالت در تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اقدامتی که در این دوسال در دستگاه قضا، چه در مبارزه با فساد و چه در رسیدگی به پرونده‌ها انجام شده است،ادامه داد: قضاوت مردم باید تفاوت در رفتار این دستگاه باشد؛ اگر این موضوع باور شد و امید در دل مردم شکل گرفت بسیار ارزشمند است اما در غیر این صورت اگر من هم ادعایی کنم اما در عمل اتفاقی نیفتد فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به مسئله آب به عنوان یکی از مشکلات استان اصفهان و سایر استان‌ها عنوان کرد: گاهی آب هست اما به طور عادلانه توزیع نمی‌شود و گاهی آب نیست یا کم است و این وضعیت را باید برای مردم و کسانی که از آب در کشاورزی و صنعت بهره می‌برند به طور دقیق تبیین کرد؛ شورای عالی آب در استان اصفهان و دیگر استان‌ها باید وضعیت را بررسی کند و سکوت یا وارد میدان نشدن به دلیل اینکه اختلافات استانی است جواب این سخن نمی‌شود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر سخن گفتن با مردم و محرم دانستن آنها بیان کرد: باید با مردم سخن گفت و چگونگی وضعیت را گزارش داد چراکه مردم با کمبود یا نبودن سازگاری دارند همچون در دوران دفاع مقدس که مردم اصفهان این را به خوبی به یاد می‌آورند؛ اما با تبعیض هرگز سازگاری نداشته و آنچه که آنها را بی‌قرار و ناراحت می‌کند مسئله تبعیض و بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای اولیه در دولت آینده تقسیم عادلانه ظرفیت‌هاست، اظهار داشت: مدیریت و شورای آب باید ابتدا با حقیقت آشنا شوند، موضوع و وضعیت منطقه را بررسی کنند، حرف مردم را بشنوند، از منابع آب مطلع شوند و این مباحث را با مردم در میان بگذارند و سپس کار عادلانه انجام دهند؛ مسئله آب نیازمند مدیریت جدی است و دولت باید در اولین گام به آن توجه کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با کشاورزی در استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان تولیدات کشاورزی بالایی دارد و کشاورزان باید مورد حمایت قرار گرفته و از تسهیلات بهره‌مند شوند همچنین تولیدات کشاورزان اصفهان باید حمایت شده و زنجیره ارزش کالای کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و این از برنامه‌هایی است که باید مدنظر دولت باشد؛ از نکات بسیار مهم در این رابطه آن است که باید زمینه صادرات کالایی که امکان آن را دارد فراهم کنیم و این وظیفه دولت است.

وی با تأکید بر حمایت از تولید در همه زمینه‌ها گفت: وقتی صحبت از تولید است یعنی همه بخش‌های کشور باید حس تولید پیدا کنند همان گونه که دستگاه قضا در سال تولید حس حمایت از آن را پیدا کرد و بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در کشور احیا شد و بازهم باید در این زمینه کار شود و واحدهایی که توسط بانک‌ها تملک شده به چرخه تولید بیایند.

آیت‌الله رئیسی افزود: بخشی از بیکاری جوانان به دلیل آن است که درصد بالایی از ظرفیت‌های تولیدی کشور معطل مانده و باید فعال شود؛ این امر شدنی است و ما در عمل ثابت کردیم که می‌توان این کار را انجام داد و این نیازمند حرکتی انقلابی و جهادی است.

وی با بیان اینکه نباید ظرفیت‌های کشور معطل تصمیمی باشند که از بیرون برای ما گرفته می‌شود، عنوان کرد: ما در کشور باید تصمیم بگیریم و امروز و فردا کردن به ضرر کشور است و معطل نگه داشتن ظرفیت‌ها موجب خسارت دیدن کشور می‌شود؛ باید ظرفیت‌ها را فعال و زمینه را برای صادرات مهیا کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image