فرودگاه رامسر

به گزارش سارخبر به نقل ایرنا، موافقت وزارت کشور با قرار گرفتن مرز هوایی فرودگاه رامسر در شمار مرزهای مجاز رسمی کشور در تیر ماه سال ۱۳۹۹ با انتشار در سایت استانداری مازندران رسانه ای شد که به گفته استاندار وقت، چنین تحولی می توانست زمینه ساز برقراری پروازهای مستقیم از این فرودگاه به کشورهای همسایه و عتبات عالیات باشد در حالی که بنا به گفته برخی از مسوولان منطقه، این مصوبه از آن سال تاکنون در کش و قوس های اداری مسکوت باقی مانده بود و با شکل گیری دولت جهادی نهایی شدن آن در دستور کار مسوولان امر قرار گرفت.

ارشاد حاتمی روز یکشنبه افزود : این طرح چهارشنبه هفته گذشته در کمیسیون هیات دولت تصویب و برابر گزارش ها قرار است به زودی به استانداری و در ادامه به فرودگاه رامسر ابلاغ شود و ضمن آنکه تمام هماهنگی ها و برنامه ریزی ها برای بین المللی شدن این فرودگاه فراهم شده است.

وی بیان داشت : برابر قانون شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فراهم کردن زیرساخت ها به منظور فعالیت شرکت های هواپیمایی یکی از وظایف اصلی‌اش است و در زمان حاضر این فرودگاه با توجه به توسعه ای که سال های گذشته داشته بستر برای بین المللی شدن را دارد.

باند بتنی فرودگاه رامسر به عنوان نخستین باند در کشور در قالب طرح ملی توسعه این فرودگاه با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید با بهره برداری از این طرح، باند این فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر افزایش یافت.

با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.

مرز هوایی بین‌المللی فرودگاه رامسر تصویب شد

مدیر فرودگاه رامسر اضافه کرد: در مجموع پروازهای بین المللی در هر فرودگاهی متناسب با نیاز و تقاضا برقرار می شود بنابراین با ابلاغ این مصوبه و هم افزایی که با شرکت های هواپیمایی مختلف داشتیم پیش بینی می شود در نیمه نخست سال شاهد برقراری پروازها از رامسر به مقصد کشورهای عمان، قطر، نجف و کربلا باشیم.

تحول زیرساختی فرودگاه در دولت سیزدهم

حاتمی افزود : از زمان شکل گیری دولت جهادی در حوزه زیرساختی تحولات چشمگیری در فرودگاه شهدای رامسر فراهم شده که از جمله می توان به طرح های بهسازی ابنیه، اماکن و محوطه های فرودگاهی و عملیات ساخت ترمینال و مکان توقف هواپیما در این مدت اشاره کرد.

این مسوول همچنین از سرگیری پروازهای رفت و برگشت تهران – رامسر برای ارایه خدمات به مهمانان نوروزی در این شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر هفتگی از هشتم فروردین ماه در روزهای شنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشبنه این پرواز را در برنامه پروازی اش گذاشته است.

وی یادآورد شد : هم اینک پرواز در مسیرهای رفت و برگشت مشهد – رامسر و تهران – رامسر با همکاری شرکت های هواپیمایی آسمان و ایران ایر در فرودگاه رامسر برقرار است.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image