تحریم ستاد امر به معروف توسط دولت انگلیس

  • توسط سرویس خبر
  • اسفند ۱۸, ۱۴۰۱
  • ۰
تحریم ستاد امر به معروف

به گزارش سارخبر به نقل از ایرنا دولت انگلیس روز چهارشنبه در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین دبیر آن «سید محمد صالح هاشمی گلپایگانگانی» را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، از وضع بسته تحریمی جدیدی به بهانه مسائل حقوق بشری خبر داد که نام شخصیت‌هایی از سوریه، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی نیز دیده می‌شود. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس ادعاهای بی‌پایه و بی‌اساسی علیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است.
وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم اتهام‌زنی و اظهارات مداخله‌جویانه این کشور گفت که تحریم‌های جدید، «پیام روشنی را ارسال می‌کند که عاملان خشونت باید پاسخگو باشند. ما تلاش های خود را برای دفاع از زنان و دختران افزایش می دهیم و از همه ابزارهایی که در اختیار داریم برای مقابله با نابرابری های باقی مانده استفاده خواهیم کرد.»
جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده و تصریح کرده که این قبیل اقدامات بی‌پاسخ نخواهد ماند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری اقدامات ضد ایرانی غرب علیه ایران را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانست و تصریح کرد، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.
وی با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image