• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد: تشکیل تیم ویژه رصد و شناسایی ساختمان‌های نا ایمن مازندران

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: برای رصد و شناسایی ساختمان‌های نا ایمن استان، سازمان نظام مهندسی تیم ویژه ای تشکیل بدهد.

رضا علیخانی در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی مازندران، بعدازظهر امروز با بیان اینکه تیم ویژه‌ای برای رصد و شناسایی ساختمان‌های نا ایمن استان، توسط سازمان نظام مهندسی تشکیل شود، اظهار کرد: رصد و شناسایی ساختمان‌های ناایمن در وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیر عامل مطرح است و سازمان نظام مهندسی نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مقاوم سازی ساختمان‌ها و ارزیابی مقاومت آنها در برابر زلزله بسیار مهم است، افزود: اتفاقات اخیر زلزله خوی، ترکیه و سوریه زنگ خطری است تا سیاست کلی و برنامه نظام مهندسی به درستی پیاده سازی شود.
معاون عمرانی استاندار مازندران رخداد بحران را همیشگی و غیرمترقبه دانست و یادآورشد: مسئولان وظیفه دارند تا از وقوع فجایع شدید و حوادث جلوگیری کنند و در صورت بروز بحران، اثر آن حداقل باشد و در صورت بالا بودن اثر آن، برای بازتوانی و بازگرداندن به حالت قبل آمادگی لازم وجود داشته باشد.
علیخانی با بیان اینکه متناسب با نیاز استان، سازمان نظام مهندسی تهدیدها را شناسایی کند، تصریح کرد: بخشی از کاهش خسارات زلزله به نظام مهندسی، شهرداری و پیمانکاران برمی‌گردد و البته کار فرهنگی و آموزش و توانمندسازی جامعه در این بخش بسیار مهم است.
وی از شهرداری ها خواست تا در صدور پروانه و نظارت در ساخت دقت نظر داشته باشند و خاطرنشان کرد: نظارت‌ها باید قوی‌تر و نظام مند باشد و پس از نظارت نیز ارزیابی صورت پذیرد و نظام مهندسی با دستگاه قضایی برای جلوگیری از تخلف، ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران مدیریت انرژی در ساختمان سازی را بسیار مهم برشمرد و گفت: مصرف انرژی در کشور بسیار بالا است و مدیریت بهینه مصرف و جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان‌ها لحاظ شود و آیین نامه آن تدوین شده و باید به درستی اجرا شود.
رضا علیخانی آیین نامه، قانون و مقررات ساختمانی و نظام مهندسی را مناسب برشمرد که در کشور کم نداریم و اظهار کرد: اما شبکه مدیریت چگونه راهبری و هدایت شود مهم است و بر عملکردها نظارت شود و همچنین عملکرد نظام مهندسی نمود پیدا کند و اجرای صحیح قوانین دیده شود.
همچنین علیخانی در این نشست بر موضوعات ایمنی کارگاه ساختمانی، بازآفرینی بافت‌های فرسوده، معضل دونقشه ای بودن برخی از ساختمان، مدیریت فاضلاب، نظارت هوشمند و نوین، فرونشست ساختمان‌ها ایمنی آسانسورها و اطفا حریق ساختمان‌ها، ارتباط شهرداری ها با نظام مهندسی تاکید کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image