• صفحه خانگی
  • <
  • اجتماعی
  • <
  • هم‌زمان با هفته پژوهش؛ نخستین استارتاپ گردشگری کودک و نوجوان در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد

هم‌زمان با هفته پژوهش، نخستین استارتاپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری مازندران، در رامسر از برگزیدگان خود تقدیر کرد.

هم‌زمان با هفته پژوهش، استارتاپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان،برای نخستین بار در کشور با حضور ۲۵ کودک و نوجوان از ۲۳ تا ۲۵ آذر، در رامسر برگزار شد.

مدیرکل کانون مازندران در این برنامه که با حضور مسئولان شهری، اساتید دانشگاه، خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه پژوهش صورت پذیرفت؛ با تأکید بر لزوم آشنایی نسل امروز با مهارت‌های زندگی؛ هدف کانون را ایجاد امکانات لازم برای کشف و پرورش فکر و کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود: این برنامه مبتنی بر این رویکرد توانست، در راستای شکوفایی استعدادهای اعضا و ظهور و بروز آن برای یک زندگی بهتر و ایده‌آل، موثر عمل نماید.
محمدعلی یزدان شناس در بازید از این استارتاپ و آشنایی با ایده‌ها و طرح‌های گروه‌های شرکت کننده با اشاره به عنصر خلاقیت در ارائه و به کارگیری این ایده‌های نو گفت: کودک و نوجوان امروز نسلی پویا، خلاق و پرسشگر است. این کاوشگری در بستر جامعه‌ای معین، هدایتگر و حامی جلوه‌گر شده و به رشد و تعالی می‌رسد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران ضمن سپاس از تمامی حامیان برای برگزاری این برنامه‌ی پژوهش محور بر به کارگیری همه‌ی توان جامعه‌ی فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان در جهت شناسایی، رشد و تعالی پتانسیل‌های علمی کودکان و نوجوانان تأکید ورزید.

در ادامه سید یوسف هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رامسر با اشاره به سخن ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزت‌مند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان ساز گفت: شما کودکان نقش کلیدی و موثری بر آینده شهرتان خواهید داشت.
وی با مهم خواندن این رویداد، اظهار داشت: وظیفه همه‌ی افراد جامعه فراهم ساختن محیطی امن برای پرورش ایده‌ها و رشد تفکر برای موفقیت پایدار کودکان و نوجوانان در اجتماع می‎باشد.
هاشمی، ضمن اشاره به شعار دقیق و عمیق کانون پرورش فکری از برگزاری نخستین استارتاپ ویکند با دو محور اساسی حضور کودکان و موضوع گردشگری تقدیر نمود و کانون را پیشتاز درعرصه ایده های نو برای کودکان و نوجوانان دانست.

فاطمه نعمتی، مسؤول کانون رامسر، پرورش ذهن کودکان و نوجوانان و آموختن آنها برای زندگی بهتر را هدف اصلی این رویداد دانست و افزود: این استارتاپ با همکاری آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ملل با عنوان: «نگاهی نو به آینده شهرم رامسر» به عنوان اولین رویداد استارتاپ کانون پرورش کشور؛ به بررسی مفهوم گردشگری پرداخت.
گفتنی است این برنامه در طی سه روز با حضور اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی و فعالان گردشگری اجرا شد که به بررسی فرایند ایده تا بازار و تشریح زیست بوم، کسب کار اعضا و ایده های گردشگری پرداختند که در نهایت بر اساس نیازسنجی و امکان پذیری انجام شده؛ یک ایده به اشتراک گذاشته شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این رویداد اعضا با راهنمایی مربیان و اساتید، ضمن پرداختن ایده با فرایند ایده تا محصول، فروش، طرح توسعه، پژوهش در بازار وسنجش مشتریان، آشنا شدند و به طرح ایده‌های مرتبط با فضای گردشگری سلامت- اقتصاد گردشگری- سفر در شهر-گردشگری مسؤولانه و محیط زیست پرداختند.

بر همین اساس، از ۲۵ ایده این استارتاپ، ۵ ایده برتر درمراسم اختتامیه با حضور داوران، دکتر میرکاظمی، دکتر محمد امین جعفری و مهندس اسماعیلی دفاع و بررسی شد که از این میان یک ایده به عنوان برتر؛ نشانگر گردشگری شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین ۵ ایده نیز موردتقدیر واقع شد. یک گروه نیز لوح تقدیر گردشگری مسؤولانه را کسب نمود و یک نفر از ایده پردازان این استارتاپ نشان اخلاق دریافت کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image