• صفحه خانگی
  • <
  • سیاسی
  • <
  • رئیس جمهور در روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت:رشد اقتصادی ۰/۴ درصد بود اما در اوایل امسال به ۵ درصد رسید
رئیسی در روز دانشجو

به گزارش ایرنا، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی خود بمناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران اظهار داشت: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم؛ ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم. آینده متعلق به شماست و دانش آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشورند و باید سخن شما را شنید.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده و دشمن می‌خواهد دانشگاه را از تحصیل و علم آموزی و پیشرفت علمی بازدارد و دانشجویان و اساتید دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه «اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن‌ حرف‌های دانشجویان‌ مصمم هستیم» اظهار داشت: اعتراض یا اغتشاش فرق دارد؛ اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌ شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

وی با یادآوری اینکه «آمریکایی ها دنبال تخریب هستند و می خواهند به‌ جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده درست شود» تاکید کرد: آنها می خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود ولی اشتباه محاسباتی کردند و مردان و زنان فرهیخته ایرانی چنین اجازه‌ای به آنها نمی دهند.

آیت الله رئیسی دانشگاهها را راویان پیشرفت در کشور توصیف کرد و افزود: می خواستند پیشرفت ما را متوقف کنند و ما اجازه ندادیم هیچوقت پیشرفت کشور متوقف بشود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند کشور متوقف می‌شود؛ برای ارتباط با همسایگان می‌گفتند تا عضو FATF نشوید اجازه تجارت به شما نخواهیم داد، اما در این مدت همه دیدید که ارتباط ما با کشورهای منطقه و زیرساخت‌های تجاری منطقه مانند شانگهای و اوراسیا فعال شد.

آیت الله رئیسی با برشمردن دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار داشت: امروز فروش نفت ما دارد به میزان قبل از تحریم می‌رسد و صدها واحد تولیدی احیا شده است. رشد اقتصادی ۰/۴ درصد بود اما در اوایل امسال به ۵ درصد رسید؛ آنها می خواستند به انحای مختلف مانند مطالبات اقشار و… ما را متوقف کنند اما به لطف خدا متوقف نشدیم.

رئیس جمهور با برشمرد دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم، توسعه روابط تجاری با منطقه را متذکر شد و اظهار داشت: دشمن می‌خواهد ایران قوی نباشد ولی مردم ما و دانشجویان ما آنها را ناکام گذاشتند امروز ایران در حال تولید و صادرات ۶ نوع واکسن است و تحریم‌های دشمن ما را از پیشرفت باز نداشته است.

وی ایجاد آشوب‌برای ایجاد ناامنی و تعطیلی دانشگاه‌ها و توقف تولید و ناامید کردن مردم را هدف دشمنان دانست و خطاب به دانشجویان گفت: در این شرایط فرزندان عزیزم! تمام تلاش ما باید بر امیدوار کردن هر چه بیشتر مردم باشد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image