رفت و آمد در خیابان های ساری مخصوصا در ساعات مبتلابه و نه پرتردد معضلی است که بسیاری از شهروندان را آزار می دهد.

فعلا روی موضوع تراکم های شهر که روز به روز در حال ازدیاد است و عدم گنجایش امکانات شهر در بخش تردد حرفی ندارم که در مجال دیگری به آن خواهم پرداخت .

بنده حرفم این است اگر شهر ما دارای مشکلات مالی در بخش اداره امور شهری است و بنابرآنچه گفته شده بدهی های قبل مانع از انجام اقدامات و پروژه های عمرانی گشته است نظیر آنچه که در پل کمربندی تقاطع جویبار می بینیم باید از یک سو نگاه راهبردی به موضوع حمل و نقل و تردد در شهر داشته باشیم و نیک میدانیم یکی از مهمترین راههای مواصلاتی  کمربندی ها هستند که راه عبور خودروها را در خارج از محدوده شهر تسهیل می نمایند.
با گسترش شهرها کمربندی ها بعضا در محدوده شهر قرار گرفته و تردد را برای ساکنین شهرها با مشکل مواجه ساخته است. یکی از نقاط مشکل زا و بحران آفرین در استان، کمربندی غربی ساری یا همان بلوار شهید سلیمانی است که علی رقم قرارگرفتن در داخل حوزه شهری ، وجود میدان تره بار در آن و طراحی دوربرگردان که باعث باریک شدن گذرگاه گردیده است همواره اغلب ساعات شبانه روز دارای تراکم در تردد می باشد که بخش قابل توجهی از این ترددها مربوط به مسافرین عبوری و یا خودروهای سنگین باری می باشد که در جای خود مایه آبرو ریزی برای شهر ساری آست.

جای تعجب است مسوولین شهر و استان چرا حداقل به موقعیت های مهم و بحران زا و راهبردی توجهی ندارند؟!

بزک کردن یک خیابان در ساری بعنوان خیابان نمونه گردشگری چه دردی از شهر ساری را مداوا میکند؟

در مقابل نقاط مهمی در شهر به این شکل سنگین زیر فشار راه بندان قرار بگیرد و کسی هم در این شرایط احساس مسوولیتی نکند .

با وجود اینکه مکان دیگری برای میدان بار در نظر گرفته شده و در ابتدای شروع بکار استاندار جدید هم ایشان نظاره گر این صحنه چندش آور بوده اند ولی باز هم جای تعجب است که چرا تاکنون اقدامی صورت نپذیرفته است.

سوال ما از شورای شهر و شهردار ساری و حوزه های مربوطه در استانداری مازندران این است افق و برنامه شما برای ساماندهی این نقطه از شهر چیست؟ آیا حداقل در مناطق پیرامونی اقداماتی برای پیشگیری از بدتر شدن وضعیت اتخاذ گردیده است ؟ یا اینکه با الحاق مناطق حاشیه ای کمربندی به شهر ساخت و ساز و درآمدزایی و تراکم فروشی برای جبران مشکلات مالی و اداره امور روزمره شهری در دستور کار است؟

محمدعلی صنیعی

سارخبرsarnews.ir

توضیح جناب مهندس علی عاشقان عضو شورای شهر ساری

تشکر برادر درست می فرمایید تا میدان تره بار آنجا واقع شده باشد ،آن قسمت ترافیک دارد و تا سه را جویبار پل و معبر درست نشود معضل ترافیکی سه راه حل نمیشود در مورد اولی فرماندار محترم پیگیر هستند برای جابجایی میدان بار در مورد دومی راه و شهرسازی پیگیر می باشند…. ولی چشم ما هم پیگیری می‌نماییم

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image