کشت گندم

به گزارش سارخبر عباسپور در بازدید از شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مجری طرح کشاورزی قراردادی گندم در استان معرفی شده است، اظهار کرد: کشت قراردادی گندم باید در استان به صورت کامل اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاده‌ها در ابتدای کار و خرید محصول پس از برداشت و تهاتر قیمت نهاده‌ها از اجزای این طرح است، گفت: یارانه کاشت، یارانه انتقال دانش و فناوری، یارانه حق بیمه و پرداخت آن توسط مجری دولتی به صندوق بیمه و یارانه آزمون آب، خاک و گیاه از مشوق‌های طرح کشاورزی قراردادی گندم است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مجری غیردولتی کشاورزی قراردادی، بانک کشاورزی است و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین اعتبارات لازم برای اعطای تسهیلات این طرح را بر عهده دارد.

عباسپور ادامه داد: امسال مازندران متعهد به کشت قراردادی گندم آبی در ۲۷ هزار هکتار مزارع استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۲۱۵ تن بذر گندم برای کشت گندم آبی و دیم بین کشاورزان استان توزیع شد، افزود: ۸۳۲ تن بذر برای کشت گندم آبی و ۳۸۳ تن بذر برای کشت گندم دیم بین کشاورزان توزیع شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: تاکنون ۸۸۳ هکتار به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۸۱ هکتار آبی و ۸۰۲ هکتار دیم بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه ۱۲۰ تن بذر جو در اختیار کشاورزان قرار گرفت، ادامه داد: یک هزار و ۲۲ هکتار در مزارع آبی و ۲ هزار و ۲۱۴ هکتار در مزارع دیم کشت جو انجام شده است.

عباسپور سطح سبز جو در مزارع استان را ۵۱۶ هکتار اعلام کرد و افزود: ۳۸۱ هکتار آبی و ۱۳۵ هکتار دیم بوده است.

فارس

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image