در کش قوس های اعتراضات و اغتشاشات یکماه گذشته حضور سخنگوی دولت در دانشگاه‌های شریف و خواجه نصیر و شنیدن صدای دانشجویان از نزدیک اقدامی است در خور تحسین و تشکر که متاسفانه رسانه ها و نخبگان اصلاح طلب هیچ حرفی در این خصوص نزدند.

این شگرد اصلاح طلبان است که در آشوب ها از ابتدا آتش بیار معرکه و نقش کاتالیزور اهداف دشمنان را بازی می‌کنند و پس از فروکش کردن اوضاع یا سکوت می‌کنند و یا بنوعی دیگری همان حرفها را تکرار می‌کنند حافظه تاریخی ما بیاد دارد که در سال ۸۸ فتنه تقلب و ابطال انتخابات را مطرح کردند و هرگز حرف خود را پس نگرفتند و حتی پس از سالها مجددا بیانیه های میرحسین موسوی را بازنشر می‌کنند در صورتی که انتخابات بهانه ای بیش نبود و اصل نظام نشانه بود.

تکرار چنین اقداماتی در اغتشاشات بنزینی ۹۸ روی دیگری از احوالات اصلاح طلبان را در سکوت به اقدامات دولت مستقر برملا کرد. به همین لحاظ جای تعجب نیست که یکی از تئوریسین های اصلاحات در سرمقاله یکی از همین روزنامه ها، فضای مجازی را به مثابه استان یاد می‌کند که دارای شهرهای متعدد به نام واتساپ و اینستاگرام و توئیتر است و از رئیس جمهور می‌خواهد تا در برنامه سفر به استانها سری هم به استان مجازی بزند و محدودیت ها و فیلتر ها را بردارد که کسب و کار مردم و روابط اجتماعی شان بیش از این دچار آسیب نشود.

بی سبب نیست که قریب به اکثریت اصلاح طلبان در ابتدا مدعی تعدی به مرحومه مهسا امینی بودند و در کنار آن رفتار پلیس را مورد نکوهش قرار دادند ولی پس از روشن شدن زوایا و قضایا حاضر به عذرخواهی و تغییر رویه نیستند و حتی بعد از فرمایش رهبری مبنی بر شفاف سازی و لزوم مرزبندی با اغتشاشگران کلی سخنرانی و انشا نویسی می‌کنند تا بنوعی اول رفتار خودشان را توجیه نمایند و بعد بر تفکرات خودشان اصرار بورزند.

محمدعلی صنیعی _مدیر سارخبر

sarnews.ir

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image