بیمه شخص ثالث از الزامات رانندگی است.

بیمه شخص ثالث دنا را با بیشترین تخفیف ۱۴۰۱ و سقف پرداخت خسارت مالی بخرید!

دنا دومین خودروی پرفروش در ایران است. ظاهری زیبا، امکانات به روز و دیگر موارد باعث شده تا در حال حاضر بیشتر از هر خودروی دیگری شاهد دنا در خیابان‌ها و جاده‌ها باشیم. در این بین، مالکان دنا، یک دغدغه مشترک دارند و آن چگونگی کاهش قیمت بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث دنا یا هر خودروی دیگر بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود؛ اما این مدل به دلیلی که نوشته شده، اهمیتش بیشتر است. اگر شما هم خودروی دنا دارید و می‌خواهید که عوامل مؤثر بر قیمت بیمه شخص ثالث دنا و چگونگی کاهش آن را بدانید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود.  با عنایت به افزایش نرخ دیه در سال ۱۴۰۱ و ابلاغ ارقام تعهدات جدید خسارت بدنی و مالی حق بیمه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، سقف پرداخت خسارت مالی بدون کروکی بیمه نامه های شخص ثالث منوط به تحقق شرایط مندرج در قانون برای سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ میلیون ریال اعلام می شود.

بیمه شخص ثالث دنا چیست؟

همه رانندگان، باید بیمه شخص ثالث را داشته باشند. این بیمه‌نامه، خسارات مالی و جانی وارد شده به افراد ثالث و اموالشان و همچنین خسارات جانی وارد شده به خود راننده مقصر دنا را پوشش می‌دهد. افراد ثالث در تصادف شامل راننده خودروی مقابل یا همان زیان دیده همراه با سرنشینان آن، راکب موتور مقصر و ترک نشین آن (تعداد ترک نشین مجاز برای هر موتور یک نفر است)، سرنشینان خودروی مقصر عابران پیاده و اموالشان از جمله خود خودرو و غیره است. در صورتی که راننده ، بیمه شخص ثالث خودروی دنا خود را تمدید نکند یا همراه نداشته‌باشد، علاوه بر جریمه توسط پلیس یا دولت، باید تمامی خسارات را از جیب خود پرداخت کند که با توجه به افزایش نرخ دیه در هر سال، مبلغ خسارت قابل ملاحظه خواهد بود.

پوشش های بیمه شخص ثالث دنا

پوشش‌های بیمه شخص ثالث دنا را شامل سه دسته است:

  • خسارات جانی که شامل فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و نقص عضو وارد شده از طرف خودروی دنا به افراد ثالث است.
  • خسارت‌های مالی از طرف دنا به اموال، خودرو و موتور زیان دیده وارد می شود.
  • خسارت‌های جانی وارد شده به راننده دنای مقصرکه پوشش حوادث سرنشین می گویند.
جبران خسارت بدنه خودرو شخص ثالث از پوشش های بیمه ثالث است

استثنائات بیمه شخص ثالث دنا شامل موارد زیر است:

  • خسارت واردشده به خودرو راننده دنا
  • خسارت واردشده به وسایل خودروی راننده دنا
  • خسارت‌های ناشی از حوادث در خارج از کشور (در این حالت راننده دنا باید پوشش ترانزیت بیمه بدنه را تهیه کند.)
  • خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای
  • خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم

عوامل مؤثر بر قیمت بیمه شخص ثالث دنا

عواملی که بر قیمت بیمه شخص ثالث دنا تأثیرگذار هستند، در حالت کلی با دیگر خودروها یکسان است؛ اما چند نکته ریز وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفت:

میزان پوشش مالی

حداقل و حداکثر میزان پوشش مالی و حق بیمه را بیمه مرکزی و براساس دیه ماه حرام و تعداد سیلندر اعلام می‌کند. فرمول به دست آوردن این مورد برای تمامی خودروها یکسان است. البته قوه قضاییه دیه ماه حرام را مشخص می‌کند که در سال ۱۴۰۰، برابر ۶۴۰ میلیون تومان است. حداقل پوشش مالی تعیین شده برابر با ۱۶ میلیون تومان و حداکثر هم ۳۲۰ میلیون تومان است. تمامی شرکت های بیمه باید حداقل پوشش را داشته باشند؛ اما در خصوص حداکثر، الزامی وجود ندارد.

کاربری خودروی دنا

دنا می‌تواند در چند کاربری متفاوت استفاده شود: خودروی شخصی، تاکسی یا آژانس اینترنتی و خودروی دولتی. در خصوص کاربری شخصی، قیمت به همان صورت عادی محاسبه خواهد شد؛ اما در خصوص کاربری‌های غیرشخصی، حق بیمه بیشتری باید پرداخت کرد.

کاربری خودو از عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث است

برای کاربری تاکسی درون شهری ۱۰% و کاربری برون شهری ۲۰% باید حق بیمه بیشتری پرداخت شود. دلیل دریافت حق بیمه بیشتر، افزایش میزان نرخ تصادف در چنین خودروهایی است.

تخفیف عدم دریافت خسارت

این را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت بیمه شخص ثالث دنا دانست. برای آن‌هایی که از این خودرو استفاده می‌کنند و با توجه به افزایش قیمت دیه و همچنین قطعات خودرو، بهتر است که توجه خود را بیشتر در هنگام رانندگی جمع کنند تا تصادف کمتری داشته باشند.

میزان تخفیف در سال اول برابر با ۵% و در سال چهاردهم (حداکثر) برابر با ۷۰% درصد است. در حقیقت هرچه تعداد سال‌هایی که خسارتی را دریافت نمی‌کند، بیشتر شود، میزان درصد تخفیف بیشتر خواهد شد. البته در صورت تصادف و استفاده از بیمه، درصدها به یکباره صفر نمی‌شوند. بلکه کاهش پلکانی خواهند داشت.

جریمه دیرکرد

مورد دیگری که مالکان خودروی دنا باید به آن توجه کنند، جریمه دیرکرد است. به ازای هر روزی که از تاریخ انقضای بیمه‌نامه بگذرد و مالک دنا آن را تمدید نکند، باید جریمه دیرکرد بپردازد. نکته دیگر اینکه حتی اگر یک ساعت هم گذشته باشد، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی را قبول نخواهد کرد. جریمه دیرکرد روزانه خودروی دنا حدود ۲۸۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ است. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد به این صورت است که حق بیمه یکسال بدون تخفیف تقسیم بر تعداد روز سال و عدد به دست آمده در تعداد روزهای دیرکرد ضرب خواهد شد.

دیگر عوامل بر قیمت بیمه شخص دنا شامل موارد زیر است:

  • تخفیف های شرکت بیمه گر
  • تخفیف های کارگزاری ها به مشتریان خود
  • تعداد سیلندر (خودروی دنا، ۴ سیلندر در نظر گرفته می شود.)

چگونه بهترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه‌دات کام، بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و از لینک زیر به صورت آنلاین خریداری نمایید:
https://bimeh.com/thirdparty/

کد تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی

خبر خوب برای خریداران بیمه خودرو؛ بیمه دات کام، سامانه استعلام و خرید انواع بیمه، برای رفاه حال خریداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در نظر دارد تا سقف ۵۰۰ هزار تومان، برای خرید انواع بیمه خودرو از جمله بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، تخفیف دهد. کافیست هنگام خرید کد  bimeh500 را وارد نمایید تا از این هدیه و عیدی بیمه دات کام، بهره‌مند شوید.

بیمه خودرو را از بیمه دات کام بخواهید

خرید بیمه شخص ثالث دنا از بیمه دات کام

مالک خودرو در هنگام خرید بیمه شخص ثالث دنا باید به دو موضوع اصلی توجه کند: خرید سریع و آسان و همچنین امکان مقایسه انواع بیمه نامه شرکت های مختلف. در حالت عادی یعنی به صورت حضوری این امکان برای همه وجود ندارد؛ اما از طریق سامانه فروش انواع بیمه شرکت بیمه دات کام https://bimeh.com/ ، کارگزاری آنلاین بیمه ، نه تنها می توان بیمه‌نامه همه شرکت‌ها را با هم مقایسه کرد، بلکه خیلی راحت و سریع می‌توان بیمه شخص ثالث خودرو را خریداری کرد. فقط کافی است تا به سایت bimeh.com مراجعه کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات و پرداخت حق بیمه، بیمه‌نامه خود را دریافت کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image