منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی و مطالعات بزرگترین پروژه گردشگری ایران در مرکز مازندران خبر داد.

زارعی در جریان جلسه ای پیرامون بررسی ظرفیت های رودخانه تجن که ظهر شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ با حضور بابایی دیگر نماینده ساری در مجلس، فرماندار مرکز استان و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری ساری برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین موهبت های الهی وجود منابع آبی همچون رودخانه هاست که متأسفانه در سالهای اخیر برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت صورت نگرفت لذا برآنیم تا به نحو مطلوبی بهره برداری از حاشیه رودخانه تجن را در قالب بزرگترین پروژه گردشگری کشور مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در گذشته شهرداری ساری فاز اول بوستان ملل را اجرایی نموده و فاز دوم را هم از تنگ لته تا پروژه پل تا پل در دست اجرا دارد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز بخش دیگری را با احداث پارک موزه اجرایی می کند.

زارعی گفت: اگرچه نگاه کلی ما به استفاده از ظرفیت رودخانه تجن از سد شهید رجایی تا دریا می باشد اما در حال حاضر قصد داریم مطالعات طرح احداث منطقه توریستی و گردشگری از پل کمربندی شرقی ساری تا دریای خزر است.

وی‌ با بیان اینکه طول مسیر این پروژه حدود ۲۵ کیلومتر است و با احتساب بستر، حریم و محیط پیرامونی رودخانه فضایی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون متر مربع را شامل می شود اذعان داشت: در نگاه کلی با اجرای این پروژه علاوه بر توسعه گردشگری، مسیرهای حاشیه رودخانه تجن هم ساماندهی و از بروز خطراتی همچون سیل در طول این ۲۵ کیلومتر جلوگیری می‌شود.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار ۵ میلیارد ریالی جهت انجام مطالعات این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد و گفت: شرح وظایف دستگاه ها، بررسی پتانسیل و ظرفیت ها و شناسایی نقاط بحرانی از جمله مهم ترین موضوعاتی است که همزمان با انجام مطالعات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح باید به زودی در شورای برنامه ریزی استان مازندران به تصویب برسد، تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری متولی پروژه ایت و دبیرخانه آن نیز در فرمانداری ساری مستقر خواهد بود.

زارعی خاطرنشان کرد: استانداری، فرمانداری، دادستانی، ادارات استانی و شهرستانی اعم از منابع طبیعی، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، راه و شهرسازی، امور آب، امور اراضی، شهرداری و… هر کدام باید این پروژه بسیار عظیم نقش آفرین باشند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image