مدیر بهزیستی شهرستان ساری مطرح کرد

سرنوشت کودکان اولویت دار در انتظار اراده جمعی

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ساری سید مرتضی موسوی مدیر این دستگاه حمایتی در پیامی به مناسبت روز جهانی کودک بر لزوم اهتمام همگانی بر هدایت صحیح توانمندی ها و استعدادهای این قشر در جهت اعتلا و استحکام بنیادین جامعه و برون رفت از مجازی زدگی تاکید کرد. در پیام مدیر بهزیستی شهرستان ساری آمده است:

بسمه تعالی
آنچه در هر کشوری متضمن بقا و اقتدار ارکان مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در میان کشورهای دیگر جهان بوده و میتواند چشم انداز توسعه بنیادین و پایدار هر کشوری را با ضمانت اجرای قوی، عملیاتی نماید کودکان آن جامعه به عنوان مولد انرژی و نیروی پاسدار و نگهبان آن هستند. کودکان به عنوان مادران و پدران ،قوای اجرایی، انتظامی و قانونگذاری آینده در هر محدوده ی جعرافیایی ، اگر در راستای مصالح و منافع صحیح و قانونمند و ساختاری آن کشور تعلیم و آموزش نبینند و توانایی هایشان در این راستا پرورش نیابد، نمی توان برای توسعه ساختاری و پایدار آن جامعه آینده ی روشنی را ترسیم نمود.

اینک روز جهانی کودک بهانه ای نکو جهت بازنگری برنامه های اجراشده قبلی و در دست اقدام و اجرای کنونی و آسیب شناسی هرآنچه انجام شده و فاصله ی کمی و کیفی آن نسبت به آنچه باید باشد، است تا با لحاظ درنظر گرفتن پتانسیل این سرمایه های اجتماعی ذی قیمت و میزان تاثیرگذاری آنان در نهضت های توسعه گرایانه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه، الگوهای سازنده آموزشی پایه ریزی، طراحی و اجرایی گردد. ایجاد نگرش و رویکردی نو در ساماندهی و حمایت از کودکان دارای اولویت اعم از کودکان معلول وبیمار،کودکان کار، کودکان حاشیه نشین، کودکان خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب کودکان بد و بی سرپرست،کودکان نیازمندوبارمانده ازتحصیل به عنوان موضوع کمتر توجه شده در کلیه برنامه های چشم انداز توسعه ای با پای کار آمدن کلیه نهادها و دستگاهها و آحاد جامعه می تواند ضمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر و کنترل آسیب های موجود با درک توانمندی و نیازهای این کودکان این بخش از سرمایه اجتماعی مغفول مانده را به نیروی پویا و خلاق جامعه مبدل سازد.
پیشگیری از هدر رفت هزینه کرد ریالی و بازگشت به عقب همچنین افزایش توان جمعی در ارتقا و اعتلای مهارتی و دانشی کودکان، کمترین حسن این بازنگری و اطمینان و اعتماد به آینده ی روشن و هدفمند آنان بزرگترین حسن آن است.
در همین راستا کلیه نهادهای آموزشی مختص کودکان اعم از مهدهای کودک، کانون های پرورش فکری کودکان و مدارس به عنوان اولین نهادهای سازنده تفکر، خلاقیت و اذهان این کودکان با نقش بسزایی که در این مهم دارند باید بیش از پیش در تدوین برنامه های کلان و ساختاری حوزه کودکان در کشور مورد توجه وحمایت قرار گیرند.
نقش بی بدیل مهدهای کودک در کشف و شکوفایی مهارت ها و توانمندی های کودکان به عنوان شاهرگ حیاتی هر جامعه ای بر کسی پوشیده نیست و به این بهانه ضمن تبریک این روز به کلیه کودکان مطهر و با استعداد ایران زمین، مغتنم است تا از زحمات کلیه مدیران، مسئولان، مربیان و کارکنان مهدهای کودک شهرستان ساری در جهت حفظ و حراست راستین از این سرمایه های اجتماعی ارزشمند قدردانی نمایم.

سید مرتضی موسوی
مدیر بهزیستی شهرستان ساری

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image