معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت که تا پایان مهر ماه امسال ۱۸۳ کلاس درس جدید در قالب ۳۶ طرح آموزشی و با صرف یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و به دستگاه تعلیم و تربیت استان تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا ، علی دهقان روز یکشنبه در آیین آغاز مانور بازگشایی مدارس مازندران در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی یک ساری، از وجود ۱۳۶ طرح نیمه تمام آموزشی در قالب ۷۳۱ کلاس درس در مازندران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح ها با تامین اعتبار هر چه زودتر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی همچنین از تداوم ثبت نام دانش آموزان مقاطع مختلف برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت که تاکنون ۹۷/۶۳ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، ۸۸ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول و ۷۳ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

دهقان تامین سلامت جسمی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید را رویکرد اصلی آموزش و پرورش برشمرد و افزود : به همین دلیل ستاد ملی مقابله با کرونا با اولویت قراردان تامین سلامت جسمی دانش آموزان، نسبت به بازگشایی مدارس تصمیم گیری می‌کند.

وی یکی از اقدامات در دست اجرای آموزش و پرورش مازندران برای سال تحصیلی جدید را رفع مشکل کمبود معلم برشمرد و گفت : برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز اقدامات لازم صورت گرفته است و در صورت بازگشایی مدارس، هیچ کلاس درسی در سطح استان بدون معلم نخواهد بود.

معاون آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت : دستگاه تعلیم و تربیت تلاش می‌کند در سال تحصیلی جدید بهترین شرایط حضور دانش‌آموزان در مدارس را فراهم کند و با توجه به واکسیناسیون عمومی معلمان، خانواده‌ها نگران سلامت جسمی فرزندان خود نباشند.

دهقان با بیان اینکه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله کرونا است، افزود : در صورت فراهم شدن مقدمات حضور دانش آموزان در سر کلاس های درس، دانش‌آموزان در شهرهای پرجمعیت و با تراکم بالا، در قالب گروه‌های مختلف و با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

این مسئول آموزش و پرورش مازندران همچنین از والدین دانش آموزان خواست تا با توجه به فرصت باقی مانده، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام فرزندانشان در مدارس اقدام کنند.

مازندران امسال در مقاطع مختلف تحصیلی حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image