رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که همزمان با شدت گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ در پیک پنجم ، ۱۰ بیمارستان استان به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند، گفت: خوشبختانه با توجه ویژه ملی ، زیرساخت‌های مراکز بیمارستانی استان بدرستی تقویت شده و اکنون قابل قبول است.

به گزارش سار خبر به نقل از ایرنا ، دکتر سید عباس موسوی روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران با اعلام این که در حال حاضر ۵۰ درصد از چهار هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستان های استان فقط برای بستری بیماران کرونایی استفاده می شود ، افزود : از آن جایی که مشکلات تنفسی مهم ترین مشکل بیماران کرونایی است و تامین اکسیژن از نیاز اساسی و ضروری برای رفع مشکلات بیماران در این بیماری است، نگرانی جدی را در پیک پنجم متوجه استان به وجود آورده بود که اکنون رفع شده است. 

وی با اعلام این که میانگین بستری روزانه بیماران کرونایی در مازندران در موج پنجم بیش از دو برابر میانگین کشوری و در برخی شهرستان ها تا سه برابر بوده است ،گفت : در حالی که در کشور میانگین بستری روزانه ۱۶ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر بود ، در مازندران ما میانگین استانی ۳۶ نفر را داشتیم و در بعضی شهرستان ها مانند  آمل ، بابل و قائمشهر تا ۵۰ نفر هم رسید.

موسوی افزود : خوشبختانه شرایط حاد و وخیم کرونایی استان را ستاد ملی مقابله با کرونا  بدرستی درک کرد و یکی از نمونه های آن تجهیز ۱۰ بیمارستان به دستگاه اکسیژن ساز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از مهم ترین دغدغه های کنونی استان را بی ثباتی در مدیریت کرونا دانست و توضیح داد : اکنون که ما در مسیر کاهشی بستری بیماران کرونایی اعم از موقت و دایمی قرار گرفتیم ، این نگرانی وجود دارد که با بی توجهی و بی ثباتی مدیریت کرونا و کنترل ورود افراد غیر بومی و فعالیت بی ظابطه مشاغلی همانند مراکز تفریحی و گردشگری ، رستوران ها ، تالارها و پاساژ های سر بسته مواجه شویم.

وی با بیان این که وزارت بهداشت طبق رویکرد دولت واکسیناسیون عمومی را به عنوان اولویت با قدرت پیگیری می کند و مازندران نیز پیشتاز در این مقوله است، افزود : تا کنون به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان واکسن تزریق شده است و ۲۷ درصد آنان را کسانی تشکیل می دهند که هر دو دز را دریافت کرده اند.

موسوی از کاهش ضریب سرایت کرونا به یک نفر به عنوان مهم ترین موفقیت کنترل بیماری در استان یاد کرد و خواستار تداوم وضعیت موجود از طریق دادن اختیارات بیشتر به استان شد.

وی گفت : موفقیت کنترل کرونا در موج پنجم و لازمه تداوم آن  در کنار  واکسیناسیون ، مدیریت در جلوگیری از ورود افراد  غیر بومی و مشاغل پر خطر وصد البته  رعایت پروتکل های بهداشتی مانند زدن ماسک ، رعایت فاصله احتماعی و شستن مرتب دست و صورت است.

روند کاهشی آمارهای کرونایی مازندران که از حدود دو هفته پیش و تاریخ ۲۲ مرداد آغاز شده بود در پنج روز نخست شهریور نیز ادامه یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته با پایین آمدن تعداد قربانیان کرونا بیشتر از روزهای قبل احساس شد. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران که در روز یکم شهریور ۲۹۳۷ نفر بود، در روزهای دوم شهریور به ۲۸۷۹ نفر، سوم شهریور ۲۸۱۹ نفر، چهارم شهریور ۲۶۷۹ نفر و تا ظهر امروز –جمعه- به ۲۵۵۲ نفر رسید که نزدیک به آمار مجموع بستری‌شدگان کرونایی روز سوم مرداد است.

 تازه‌ترین نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کشور نشان می‌دهد که ۱۵ شهرستان مازندران از وضعیت قرمز خارج شدند و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و رنگ کرونایی یک شهرستان هم زرد شد. پنج شهرستان نیز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image