در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.

به گزارش سارخبر، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی طی حکمی دکتر علی‌ اکبر مَتکان را به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی منصوب کرد.

متکان اصالتا مازندرانی و اهل شهرستان امل می باشد .وی استاد تمام سنجش از دور و GIS در برنامه‌ریزی محیطی و اقلیم‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی است که معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم از سوابق اجرایی وی است.

وی دانش و تکنیک‌های سنجش از دور را در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و منابع طبیعی به کار گرفته و طرح‌های تحقیقاتی نظیر سنجش بررسی اثرات تغییر اقلیم و مدیریت خشکسالی و شناسایی خشکسالی کشاورزی را به اجرا درآورده است.
معرفی مهمترین شاخص‌های سنجش خشکسالی و بررسی مزایا و معایب آنها در ایران، تهیه نقشه دمای سطح زمین در ایران با استفاده از تصاویر سنجنده MODIS، بررسی توزیع مکانی کادیوم و تعیین پوشش گیاهی در معرض خطر در منطقه مرکزی ایران، بررسی خشکسالی در مناطق خشک با تکیه بر سنجش از دور، پهنه‌بندی خطر خشکسالی مناطق خشک و پیش‌بینی تخریب جنگل‌ها از جمله دستاوردهای تیم تحقیقاتی است که در حوزه سنجش از دور با نگاه به حوزه‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت کرده است.
 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image