هوای مازندران گرمتر می‌شود

  • توسط سرویس خبر
  • شهریور ۶, ۱۴۰۰
  • ۰

به گزارش سارخبر به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور اعلامیه‌ای، شرایط جوی استان طی امروز و فردا را صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات غربی و مرکزی استان با رشد ابر، وزش باد و رگبار باران و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی کرد.
هواشناسی مازندران، بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای این استان را نیز در طی این مدت بین ۳۲ تا ۳۵ و در ارتفاعات نیز بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرد.

شرایط جوی مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود و طبق پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با دو تا سه درجه‌ افزایش بین ۳۴ تا ۳۸ و در ارتفاعات نیز با همین میزان افزایش به ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای مازندران در مقایسه با روز ماقبل آن اندکی کاهش می‌یابد بگونه‌ای که دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با سه تا چهار درجه کاهش در مقایسه با روز ماقبل آن به ۳۱ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز با دو تا سه درجه کاهش به ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

شرایط جوی استان نیز در طی این مدت نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما، گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی شده است.

دمای هوا در روز جمعه دوباره روند افزایشی دارد و طبق پیش‌بینی هواشناسی، شهروندان مازندرانی در این روز هوای صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما را تجربه خواهند کرد بگونه‌ای بیشینه دما در مناطق مختلف استان نیز در طی این مدت بین ۳۳ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

جدول داده‌های آماری هواشناسی نیز نشان می‌دهد که ساری با ۳۵ و آلاشت با ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر نداشته است.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران نیز نشان می‌دهد که وضعیت دریا نیز در طی این مدت با باد ملایم و موج کوتاه همراه است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image