تعداد مجموع بیماران بستری شده مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران با ادامه روند کاهشی آمارهای موج پنجم کرونا پس از ۶۵ روز سه رقمی شد و به زیر هزار نفر رسید.

به گزارش خجسته شمال، موج پنجم کرونا که از ۳۰ خرداد در مازندران با افزایشی شدن تعداد مجموع بستری‌شدگان آغاز شده بود و تا ۲۱ مرداد نیز این روند افزایشی مشاهده شد، در ۲۸ روز گذشته روندی کاهشی را طی کرده و به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران که در روز ۲۱ مرداد با ثبت رکورد ۴۰۷۶ نفر به رقمی فراتر از حد تصور و پیش‌بینی‌ها رسیده بود، طی ۲۴ ساعت گذشته با ادامه روند کاهشی این آمارها پس از ۶۵ روز به زیر هزار نفر رسید. در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشته شد تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران به ترتیب از شنبه ۱۳ شهریور تا پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۸نفر، ۱۲۷۸ نفر، ۱۱۹۴ نفر، ۱۱۶۶ نفر، ۱۱۱۰ نفر و ۱۰۲۲ نفر ثبت شده بود که امروز این تعداد روی عدد ۹۳۸ نفر متوقف شد. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر دیگر نیز بر اثر کرونا در مازندران جان باختند و تعداد قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای شهریور تا ظهر امروز -جمعه- به ۴۷۰ نفر رسید.
بر اساس آمارهای رسمی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، آخرین روزی که پس از آغاز موج پنجم کرونا تعداد مجموع بستری‌شدگان مبتلا به کووید۱۹ در مازندران سه رقمی ثبت شد ۱۶ تیر است که ۹۳۷ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران بستری شده بودند و پس از آن این رقم تا ظهر روز پنجشنبه ۱۸ شهریور که ۱۰۲۲ نفر ثبت شده بود همواره تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران چهار رقمی بود.
این طولانی‌ترین دوره کرونایی ثبت شده در مازندران است که مجموع بستری‌شدگان کرونایی این استان چهار رقمی بود. مازندران در موج‌های قبلی چنین حجمی از ابتلا و شیوع را تجربه نکرده بود. بیشترین آمار مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران در یک شبانه‌روز برای موج اول حدود ۲۳۰۰ نفر، موج دوم ۱۹۱۳ نفر، موج سوم ۱۴۱۶ نفر و موج چهارم ۱۶۴۴ نفر ثبت شده بود.
در این روند کاهشی تعداد قربانیان کرونا در مازندران طی هر شبانه‌روز نیز کاهش یافته و روز پنجشنبه ۱۸ شهریور پس از ۵۴ روز به مرز یک رقمی شدن رسید و روی آمار ۱۰ نفر متوقف شد. آخرین باری که تعداد مرگ‌های کرونایی موج پنجم در مازندران یک رقمی ثبت شد ۲۵ تیر بود که پنج فوت ناشی از کرونا در بیمارستان‌های این استان ثبت شد. تا آن روز تعداد مجموع قربانیان کرونا در مازندران طی سال ۱۴۰۰ به ۶۷۵ نفر رسیده بود. اما پس از حدود دو ماه سیاه کرونایی در مازندران و رسیدن آمار مرگ‌های کرونایی این استان در هر شبانه‌روز به ۵۰ نفر، اکنون تعداد قربانیان کرونا از ابتدای سال تا کنون به ۲۲۶۱ نفر رسید که ۱۰۲۹ نفر از این افراد فقط در مرداد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند. اما روند کاهشی مرگ های کرونایی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه نیافت و در شبانه روز منتهی به ظهر روز جمعه ۱۹ شهریور ۲۱ نفر در بیمارستان های مازندران بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باختند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image