• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای تزریق ۵۰ هزار دوز واکسن در یک روز/تزریق ۴۱ درصد واکسن کرونا به جمعیت بالای ۱۸ درصد مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه آمادگی داریم ۵۰ هزار دوز واکسن را در یک روز تزریق کنیم، افزود: ۴۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان مازندران واکسن کرونا دریافت کردند.

سید عباس موسوی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار علم و فناوری مازندران  در ارتباط با توقف واکسن کرونا در کشور و بعضا در مازندران، اظهار کرد: واکسن کرونا بنا به دلائل مشکلات بهداشتی و درمان متوقف نشده است.

وی با اعلام اینکه کاهش تزریق واکسن ارتباطی به استان مازندران نداشته است، تصریح کرد: در بسیاری از نقاط کشور واکسن با تاخیر وارد شده و در روند تزریق وقفه ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: در استان مازندران به دلیل اینکه بالاترین میزان واکسیناسیون را نسبت به جمعیت داریم، نزدیک به ۴۱ درصد جمعیت ۱۸ سال به بالا استان حداکثر یک دوز واکسن را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در حالی که این عدد با فاصله متوسط کشور است از جهت تعداد تزریق واکسن در روز هم رکودار هستیم و نزدیک به ۵۰ هزار دوز واکسن را در روز می‌توانیم تزریق کنیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: به محض دریافت واکسن گروه‌های هدف در استان واکسینه می‌شوند و در بسیاری از مواقع سهمیه‌ای که به سه روز در اختیار استان قرار می‌گیرد به مدت دور روز به اتمام می‌رسد.

وی با اعلام اینکه زیرساخت‌های مناسب در حوزه بهداشت در استان وجود دارد، گفت: حوزه‌های مختلف بسیج، هلال احمر و پزشک خانواده برای تزریق واکسن با دانشگاه علوم پزشکی همکاری مناسب دارند و از نظر زیرساخت در تزریق واکسن قابلیت‌های مناسبی در استان مازندران وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: اعتقاد داریم که  با تزریق به موقع واکسن میزان امینی در سطح جامعه افزایش پیدا می‌کند به همین تلاش‌های ما در این زمینه چند برابر شده است اگرچه گاهی همکارن ما تحت فشار قرار می‌گیرند.

وی در تشریح اینکه چه طور با تزریق واکسن نیروهای دانشگاه و ارگان‌های همکاری کننده تحت فشار قرار می‌گیرند، گفت: در صورت تداوم تامین واکسن استان مازندران آمادگی کامل برای تزریق واکسن همه گروه‌های تعیین شده را دارد.

موسوی با اعلام اینکه در استانی که واکسن به موقع تزریق شود، حجم بیشتری را به خودش اختصاص می‌دهد، افزود: اعتقاد داریم که اگر یک نفر حتی یک روز زودتر ایمن شود به نفع مردم و جامعه ما هست و همکاران ما با این نیت تلاش دارند که واکسن‌ها به موقع تزریق شود.

وی در ارتباط با عوارض واکسن،گفت: در دنیا کمتر سابقه دارد که پزشکی بخواهد نسبت به فعالیت درمانی اقدام کند و هیچ عوارضی نداشته باشد،حتما عارضه وجود دارد ولی میزان عوارضی که در واکسن وجود دارد نسبت به بیماری با این سطح عارضه و مرگ و میر به اذعان همه متولیان بهداشتی و درمانی دنیا ناچیز است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image