دستگاه پرتابل تصفیه بیولوژیک شیرابه با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در دانشگاه مازندران رونمایی شد.

به گزارش سارخبر، کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران این دانشگاه را یکی از نقاط پر پتانسیل شروع فعالیت‌های دانش بنیان و مبتنی بر زیست فناوری دانست و با اشاره به ساخت دستگاه پرتابل تصفیه بیولوژیک شیرابه در این دانشگاه، این امر را در دوره‌ای که بودجه تجهیز، تعمیر و نگهداری و به طور کلی بودجه سایر و بودجه تحقیقات به دانشگاه‌ها بسیار ناچیز بوده است را تنها با تکیه بر توان، همت انقلابی، تعهد و تخصص جوانان این مرز و بوم، عملی دانست.
وی با بیان این‌که متاسفانه امیدواری به آینده‌ای بهتر در جامعه به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها تا برخی سوء استفاده ها، سوء‌مدیریت‌ها و برخی بی‌توجهی‌ها کم‌رنگ شده است و ما موظف هستیم در هر موقعیتی که قرار داریم، امیدواری و نگاه مثبت به آینده را در جامعه تقویت کنیم.

نوذری افزود: وظیفه همه آحاد جامعه با هر نگرشی را کمک به دولت جدید در راستای تزریق حس امیدواری واقعی به آینده‌ای بهتر به جامعه دانست.

او گفت:جوانان این مرز و بوم پتانسیل عظیمی دارند که باید خوشبینی منطقی و امید حرکت آفرین به معنای واقعی کلمه به آن تزریق شود تا احساس حمایت‌شدن داشته باشند و این امر وظیفه همه مسئولان است.

نوذری با بیان این‌که امروزه حجم عظیمی از فعالیت‌های فناورانه و تحقیقات مدرن بر مقوله مطالعات زیستی و زیست‌فناورانه بنا نهاده شده است، افزود:هدف جمهوری اسلامی ایران از توجه به مطالعات زیست فناوارانه در راستای مقاصد صلح آمیز و مبتنی بر رفع نیاز‌های بشری و به دور از تحقیقات مخرب است.

در مراسم رونمایی از این دستگاه که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مازندران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و شهرداری تنکابن ساخته و به بهره‌برداری رسید، نماینده، ولی فقیه در مازندران، امام جمعه بابلسر، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرماندار شهرستان بابلسر، رییس شورای اسلامی شهر بابلسر، رییس پارک علم و فناوری مازندران، شهرداران و اعضای شورای شهر استان و مسئولان دانشگاهی حضور داشتند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image