روزانه ۳۰۰ تن زباله در ساری تولید می شود

  • توسط سرویس خبر
  • مرداد ۸, ۱۳۹۹
  • ۰
تفکیک زباله در ساری

شهر ساری ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و طبق اعلام سازمان پسماند روزانه در این شهر ۳۰۰ تن زباله تولید می شود.

شهرداری ساری از اجرای طرح‌های تشویقی برای شهروندان بابت تفکیک زباله در منزل خبر داد و اعلام کرد که یکی از تشویق‌های در نظر گرفته شده ارائه تخفیف در هزینه‌های خدمات شهری هنگام پرداخت قبض‌های مربوطه است.

روابط عمومی شهرداری ساری روز چهارشنبه از قول رییس سازمان مدیریت پسماند این نهاد نوشت که از این پس شهروندان ساری در قبال تحویل زباله خشک به غرفه های بازیافت در محلات یا خودروهای مخصوص برای این کار ، بر اساس میزان زباله تحویلی از مزایای طرح تشویقی برخوردار می شوند.

سیدسلمان ابوالقاسمی گفت : شهروندان در ازای پسماندی که تحویل می‌دهند، نوشت‌افزار و مواد شوینده و بسته‌های آموزش و یا چیزهای دیگر دریافت می کنند و همچنین در طرح جدید ، فعالان این طرح که بیشترین مشارکت را در طرح تفکیک پسماند داشته اند، به صورت ویژه تقدیر خواهند شد.

وی افزود : مشترکینی که مشارکت زیادی در تفکیک و تحویل زباله های قابل بازیافت داشته باشند ، از مشوق های دیگری مانند تخفیف ویژه در فیش بهای خدمات شهری بهره مند می شوند.

رییس سازمان مدیریت پسماندشهرداری ساری گفت : از جمله معیار های ارزیابی برای دریافت تسهیلات تشویقی در این طرح تعداد مراجعات خانوارها به غرفه ها و تفکیک صحیح پسماندخشک در هنگام تحویل به کارشناسان بازیافت است.

وی شهروندان خواست تا از طریق تماس با شماره  ۰۹۰۱۸۳۳۴۲۲۰ نسبت به تحویل زباله های خشک در درب منازل اقدام کنند.

ابوالقاسمی تولید پسماند و ذخیره‌سازی در محل و نحوه تحویل به شهرداری در امر ساماندهی بازیافت زباله و مدیریت پسماند را مهم توصیف کرد و توضیح داد:  رکن بازیافت، تفکیک است ، اگر تفکیک در مبدا به درستی انجام شود، می‌توان گفت فرآیند بازیافت به طور کامل در حال انجام است و اگر زباله در مبدا به صورت مخلوط به کارگران شهرداری تحویل داده شود، تفکیک پسماند به طور کامل انجام نخواهد شد.

وی افزود: مساله مدیریت پسماند شهر از طرفی ارتباط مستقیم با مشارکت شهروندان دارد و از سوی دیگر به شیوه‌های جمع‌آوری زباله مرتبط است چون هرچه میزان پسماند کاهش‌یافته و مواد قابل بازیافت جداسازی شود مدیریت پسماند دقیق تر و صحیح تر صورت خواهد گرفت.

این مسئول با اشاره به فعالیت سازمان در زمینه تفکیک زباله ادامه داد: پرسنل واحد تفکیک با ماشین‌آلات مخصوص به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و پسماند خشک را تحویل می گیرند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image