• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • امام جمعه ساری: آمریکایی ها به جای اینکه برای خروج خود از توافق هسته ای پشیمان بوده و به اشتباه خود پی ببرند
آیت الله محمدی لائینی

نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : هر بار شعار مرگ بر آمریکا و همپیمانانشان در جامعه رو به فروکش کردن می‌رود، آنها با رفتارهای گستاخانه نفرت ملت ایران را شعله ور می‌کنند و آنها خودشان مسبب شعله‌ور شدن شعار مرگ هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های  نماز جمعه ساری افزود : آمریکایی ها به جای اینکه برای خروج خود از توافق هسته ای پشیمان بوده و به اشتباه خود پی ببرند، هر روز گستاختر از روز قبل می شوند. 

وی افزود: هربار شعار مرگ بر آمریکا و همپیمانانشان در میان ملت ایران فروکش می کند، آنها بار دیگر با گستاخی موجبات شعله ور شدن نفرت مردم نسبت به سیاست های غلط آنها را فراهم می کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تاکیدکرد: وقتی شعار مرگ بر آمریکا فروکش خواهد کرد که آنها به اشتباهات خود اعتراف کرده و در جهت اصلاح رفتارهای چند دهه اخیر خود قدم عملی بردارند. 

محمدی لائینی با اشاره به اینکه گذشته عملکرد آمریکایی با کلت ایران تاریک و سابقه آنها بد است ، افزود: آمریکایی ها باید از رفتارهای خود پشیمان باشندو نه اینکه همواره از موضع گستاخی ما ملت ایران روبروشوند. 

لزوم دیپلماسی مقتدرانه در برابر اروپاییان

وی همچنین به قطع نامه اخیر تهیه شده توسط انگلیس ، آلمان و فرانسه اشاره کرد و گفت : در عمل شاهد هستیم که رفتار و گستاخی اروپایی ها بدتر از آمریکایی ها هستند و از در دوستی به ما خیانت می کنند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : عدم همکاری ایران با آژانس بین المللی اتمی یک ادعای کذب است زیرا آنها پیش از این اروپاییان چندین بار به همکاری کامل ایران اعتراف کردند. 

محمدی لائینی از مسئولان و دولت خواست که در برابر گستاخی اروپاییان دیپلماسی مقتدرانه انتخاب کرده و پاسخ آنها را با شجاعت بدهند. 

مسئولان قیمت ها را مدیریت کنند

امام جمعه ساری همچنین گفت : قیمت ها در بازار دچار نابسامانی است و نباید افزایش نرخ های غیر منطقی ادامه داشته باشد. 

وی با بیان اینکه گرانی می تواند آسیب جدی به کشور و به خصوص خانواده ها بزند ، افزود : مسئولان باید نظارت دقیق تر با بازار و برخوردهای جدی با گرانفروشی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : مبارزه با فساد می تواند وضعیت بازار و اقتصادی کشور را تغییر و متحول کند. 

باید از فرصت وزرای مازندرانی استفاده کنیم 

امام جمعه ساری همچنین از حضور بدون برنامه برخی از مدیران استان در جلسه اخیر وزیر اقتصاد در استان انتقاد کرد و گفت: مسئولان استان باید از حضور وزرای مازندرانی در دولت ها حداکثر بهره برداری برای توسعه و رفع مشکلات استان داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : متاسفانه در آخرین سفر وزیر اقتصاد به مازندران برای حل مشکل اقتصادی و تولیدی استان ، مسائلی پیش آمدکه موجبات دلخوری ایشان را ایجاد کرد. در حالی که در استان های دیگر مطالبات جدی تری مسئولین آنان و برنامه های جدی تری دارند ولی در استان ما چندان مطالبات قوی نشده است. 

محمدی لایینی تاکیدکرد: وقتی وزرای مازندرانی می خواهند برای استان قدم بردارند باید از آن استقبال شود و نباید فرصت سوزی ها ادامه داشته باشد. 


منبع خبر : ایرنا

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image