• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر میارکلا در شهریورماه/ افزایش کارمزد بانکی دلیل تاخیر پروژه
مسکن مهر میارکلا

مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری با اشاره به افتتاح ۴۰۰ واحد این طرح، گفت: هزار واحد نیز تا پایان شهریورماه افتتاح می‌شود و بقیه واحدها نیز تاپایان سال باید افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

آرزوی هر فردی بعد از تشکیل خانواده داشتن مسکنی مستقل است ولی آرزوی خیلی‌ از افراد جامعه به‌دلیل بسیاری از مشکلات از جمله نداشتن درآمد کافی و شغل مناسب رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد.

بحث مسکن مهر در دولت نهم مطرح شد نور امیدی در دل مستاجران جامعه ایجاد کرد، تصور اینکه روزی آرزوی دیرینه‌اش به حقیقت تبدیل شود و سقفی برای خود داشته باشند خیلی دور از ذهن بود.

به گزارش سارنیوز به نقل از فارس این طرح در بسیاری از شهرهای کشور یا حتی استان مازندران به خوبی اجرا شد و خیلی‌ها صاحب‌خانه شدند اما قصه صاحب‌خانه شدن متقاضیان مسکن مهر میارکلای ساری طور دیگری رقم خورد به‌طوری‌که با گذشت حدود ۱۲ سال هنوز آرزوی خانه‌دار شدن و داشتن سقفی برای خود برایشان برآورده نشد.

در ابتدا که بحث احداث مسکن مهر در میارکلا مطرح شد تصور اینکه با این همه فاصله این واحدها متقاضی داشته باشد دور از ذهن بود اما با این وجود فکر خانه دار شدن و داشتن سقفی برای خود آنها را به این سمت کشانده که امیدواریم خیلی زود مشکل متقاضیان حل شود.

یکی از مشکلات طرح مسکن مهر ۲ هزار و ۸۰۰ واحدی میارکلای ساری علاوه بر بحث آسفالت، فاضلاب شهری و مجتمع تجاری بحث دریافت کارمزد ۱۲درصدی توسط بانک تجارت است درحالی‌که بانک مسکن این وام را با کارمزد هفت درصد در اختیار متقاضیان قرار داده است.

جدا از این موضوع بانک مسکن نیز مبلغی از وام واحدها را در حساب باقی مانده و حق برداشت ندارند که براساس مصوبات نیست و لازم است همکاری لازم در این زمینه صورت گیرد تا آرزوی صاحب‌خانه شدن متقاضیان رنگ واقعیت به خود بگیرد.

مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: پروژه مسکن میارکلا از سال ۸۷ شروع شد که برای مدتی به‌دلایل مختلف از جمله بحث تسهیلات و همچنین مشکلات پیمانکاران وقفه و طولانی شد.

حسین محمودی با اشاره به افتتاح ۴۰۰ واحد این طرح، افزود: هزار واحد نیز تا پایان شهریورماه افتتاح می‌شود و بقیه واحدها نیز تاپایان سال باید افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری خوب مسؤولان استان در اجرای این پروژه تصریح کرد: فاضلاب یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اینده این پروژه بود که قرار شد با اجرای طرح فاضلاب شهری این مشکل برای همیشه حل شود.

مدیرعامل مسکن مهر میارکلای ساری به افتتاح خط انتقال ۱۲ کیلومتری آب شهری در این پروژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر واحدها از آب روستایی استفاده می‌کنند که با این خط انتقال امکان استفاده از آب شهری فراهم شد.

محمودی یادآور شد: در بحث سه راهی میارکلا تا جویبار با توجه به بالا بودن تصادفات از مسؤولان مرتبط درخواست کردیم که نسبت به بحث جدول و سیستم روشنایی معابر اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکلی که در این زمینه با آن مواجه هستیم عدم همکاری بانک‌های تجارت و مسکن است، خاطرنشان کرد: تسهیلات ۹۶۰ واحد توسط بانک تجارت با کارمزد ۱۲ درصد و هزار و ۸۴۰ واحد توسط بانک مسکن با کارمزد هفت درصد اختصاص یافته که در این زمینه مکاتبه‌های مختلفی صورت گرفته که هنوز محقق نشده است.

محمودی افزود: همچنین مبلغی از تسهیلات اختصاص یافته از بانک مسکن نیز در حساب متقاضیان باقی می‌ماند که این موضوع نیز از مشکلات مهم به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: بحث آسفالت و راه‌اندازی چهار واحد تجاری اساسی ازجمله نانوایی و سایر تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image