به گزارش صدای مازندران به نقل از  روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان مازندران:

در این جلسه  محمد ابراهیمی مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان مازندران گفت: همانطور که مستحضر هستید بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر ذیل اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از دستگاه های تابع وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می باشد که با هدف همگانی کردن بیمه های اجتماعی فعالیت می کند.
وی در ادامه گفت: سازمان تامین اجتماعی،صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر ۳ صندوقی هستند هدف اصلی این نهادها بیمه اجتماعی و خدمات اجتماعی می باشد.
مدیریت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در ادامه گفت: در استان مازندران حدود ۲۴۲ کارگزاری فعالیت داشتند که با اجرای طرح اصلاح ساختار و تطبیق کارگزاری ها و مصوبه هئیت مدیره تعداد این کارگزاری ها به ۷۹ کارگزاری کاهش یافت و در مقابل تجهیزات و امکانات این کارگزاری ها افزایش و میزان بهره وری در کار افزایش یافت. همچنین ۶۶ مجوزکارگزاری خصوصی اخذ گردید که در مکان هایی که توجیه و صلاح اقتصادی داشته باشد و دچار کمبود کارگزاری هستند با نظر فرمانداران محترم و شورای فنی تاسیس خواهد شد.
محمد ابراهیمی در رابطه با تصویب طرح بازنشستگی بیش از موعد افزود: تاکنون حدود ۲ هزار پرونده بازنشستگی مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان مازندران در خصوص مشکلات پرداخت حق بیمه بیمه گزاران این صندوق افزود: با رایزنی های صورت گرفته و موافقت و حمایت اعضای هئیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور در مازندران شروع پرداخت اقساطی حق بیمه اتفاق افتاده که بصورت ۲ قسط توسط بیمه گزاران پرداخت میشود و همچنین جهت سهولت در پرداخت،پرداخت اینترنتی میسر شد که حق بیمه بصورت اینترنتی در سراسر استان از طریق دستگاههای پوز قابل پرداخت می باشد.
محمد ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه در استان مازندران ۴۶۱ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی ،کشاورزان روستائیان و عشایر هستند که متاستفانه موفق به عضویت در هیچ صندوق بیمه ای نشده اند افزود: چیزی در حدود ۷۳ هزار نفر تاکنون به عضویت این صندوق درآمده اند که این رقم تا پایان سال ۹۴ حدود ۶۱ هزار نفربیمه شده بود که ۴۵۰۰ نفر آن تا پایان همان سال جذب شدند و همچنین در سال ۹۵ تعداد بیمه شدگان حدود ۶۶ هزار نفر بود که حدود ۵ هزار نفر آنها جذب شدند. در سال ۹۶ نیز تاکنون حدود ۷ هزار نفر جذب را داشته ایم که مجموعا حدود ۷۳ هزار میباشد.
در ادامه کامران اصغری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک ایام هفته دولت گفت: امیدوارم که تمامی روزها و هفته ها مثل هفته دولت شکوفا و در راستای اهداف شورای هماهنگی قدم برداریم.
رئیس شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه اعضای شورای هماهنگی تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگرفته از مدیران قوی و کار آمد است که موجب بالا رفتن کیفیت جلسات و تصمیمات و مصوبات و در نتیجه اجرایی کردن آنان میشود.
در ادامه حامد قادر مرزی عضو هئیت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور ضمن عرض تبریک بخاطر انتخاب مجدد آقای ربیعی بعنوان وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر کشور در سال ۱۳۸۳ تصویب و در سال ۱۳۸۴ شروع بکار گردید.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی از حوزه قروه و دهگلان گفت: ۱۷ هزار عشایر در کشور وجود داردکه اختیاری بودن نوع این بیمه یکی از اساسی ترین مشکلات در این بخش است.
حامد قادر مرزی با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت روستایی و عشایری گفت: متاستفانه بدلیل یکسری سیاست های غلط روستاهای زیادی تبدیل به شهر شدند که هیچ نشانه ای و خدمات رفاهی شهری ندارند. و در ادامه از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کشاورزان روستاییان و عشایر خبر داد.
در پایان این جلسه اعلام نامه ای بین دانشگاه مازندران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان مازندران بمنظور همکاری بیشتر در جهت بیمه دانشجویی صورت گرفت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image