• صفحه خانگی
  • <
  • مازندران
  • <
  • گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران و درخواست عدم تغییر اساسنامه دانشگاه

سارخبر : اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران طی نشستی صمیمی با گردهمایی در سالن اجتماعات این دانشگاه با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از عملکرد دولت تدبیر و امید، درخواست خود را مبنی بر عدم تغییر اساسنامه دانشگاه اعلام کردند.

سارخبر: جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران با گردهمایی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مازندران ضمن حمایت همه جانبه از دولت تدبیر و امید، درخواست خود را در خصوص عدم تغییر اساسنامه دانشگاه اعلام کرده و با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی از سوی رئیس جمهور شدند.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در این گردهمایی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مولود انقلاب اسلامی ایران است و نقش مهم و موثری در تولیدات علمی دارد، اظهار کرد: این دانشگاه با کمترین امکانات در سطح کشور توانست پیشگام فعالیت‌های علمی و آموزشی در سطح کشور شود و به کسب رتبه‌های برتر علمی و آموزشی در سال‌های اخیر دست یابد.
اسدالله دیوسالار موفقیت‌های فعلی دانشگاه پیام نور را حاصل هدایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب، امام راحل و هیات دولت دانست و افزود: دانشگاه باید متکی بر نظرات و آرای اساتید خود اداره شود و اگر تغییر اساسنامه دانشگاه با نگاه کارشناسی صورت نگیرد، مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اقدامات ارزنده‌ای جهت ارتقا دانشگاه پیام نور انجام داده است، تصویب بند واو که منجر به تامین و پایدارسازی حقوق کارکنان دانشگاه پیام نور شد را ازمهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در دانشگاه پیام نور برشمرد و افزود: از آنجا که دولت تدبیر و امید توجه خاصی به دفاع از حقوق شهروندی دارد، نگاه کارشناسی به شرایط دانشگاه و عدم تغییر اساسنامه دانشگاه  از جمله خواسته‌های به حق اعضای هیات علمی در راستای دفاع از حقوق شهروندی است که باید به آن توجه شود.
گفتنی است در پایان این گردهمایی بیانیه‌ای توسط استاد جمالی یکی از اساتید هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران قرائت شد که به امضای بیش از ۵۰ تن از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مازندران رسید.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، سلام علیکم
دانشگاه پیام نور به عنوان مولود انقلاب شکوهمند اسلامی و در جایگاه یکی از نهادهای آموزش عالی ایران، از بدو پیدایش تا کنون خدمات شایسته‌ای در امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در اقصی نقاط میهن اسلامی ارائه داده است. این دانشگاه از یک سو نقش بسزایی در توسعه عدالت آموزشی در نقاط محروم داشته و از سوی دیگر با توزیع مراکز دانشگاهی آن در همه نقاط کشور در تحکیم فرهنگ بومی و جلوگیری از مهاجرت ساکنان شهرهای کوچک به کلان شهرها، گام‌های مهمی در توسعه متوازن اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور برداشته است، شیوه آموزشی منحصر به فرد این دانشگاه شرایطی را فراهم نموده است که افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند حضور فیزیکی کامل در کلاس‌های آموزشی داشته باشند را پوشش می‌دهد و امکان ادامه تحصیل برای آنها را فراهم می‌نماید.
از طرفی اسناد فرادستی علمی کشور مانند چشم انداز توسعه، نقشه جامع علمی و برنامه ششم، دلالت بر توسعه علمی ایران برای حضور مقتدرانه در عرصه تولید علم در جهان دارند و انتظار می‌رود دانشگاه پیام نور نیز با دارا بودن شمار کثیری از اعضای هیات علمی توانمند در این راستا مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند نه اینکه با محدودیت روبه رو شود. نیک می‌دانید که این دانشگاه در برهه‌ای از زمان، فشار داوطلبان ورود به آموزش عالی را از دوش وزارت علوم برداشت و اعضای هیات علمی و کارمندان آن با ایثار و فداکاری، زحمات طاقت فرسایی متحمل شدند. اینک روا نیست که با برخورد سلیقه‌ای و غیرکارشناسی، دانشگاه مردمی پیام نور محدود شود. متاسفانه هم اکنون بدون توجه به خواسته‌های اعضای هیات علمی،کارمندان و دانشجویان دانشگاه و واقعیات علمی در مقیاس ملی و جهانی، کسانی قصد دارند با تغییر در اساسنامه دانشگاه، محدودیت‌های عمده‌ای را برای آن بوجود آورند، از جمله حذف دوره دکتری که بدون تردید با وجود بیش از ۲۵۰ استاد تمام و دانشیار و یک هزار و ۳۰۰ استادیار ،امری غیرکارشناسی بوده و تصمیمی کاملا غیراصولی است.
همچنین تغییر نظام آموزشی ترکیبی(حضوری-الکترونیکی) به آموزش مجازی محض، با واقعیات موجود در جامعه علمی کشور و آموزش عالی در سطح جهان ناسازگار است و می‌تواند به افت تحصیلی، در سرازیری سقوط قرار گرفتن رشد علمی و همچنین نزول دانشگاه‌های کارآفرین منجر گردد. آن هم دانشگاهی که باید اذعان نمود جمع گسترده‌ای از دانش آموختگان آن جزء رتبه‌های برتر آزمون‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های برتر داخل و خارج از کشور می‌باشند
در مجموع ضمن اعلام حمایت قاطع از دولت تدبیر و امید به زعم ما دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور، هر گونه تغییر در اساسنامه این دانشگاه در روزهای پایانی دولت یازدهم، امری عجولانه و ناصواب به شمار می‌آید.
از همین رو از ریاست محترم جمهور منتخب، جناب دکتر حسن روحانی، کلیه نمایندگان محترم مجلس به خصوص اعضای محترم کمیسیون آموزش عالی و نیز کلیه دلسوزان کشور به ویژه ائمه محترم جمعه خواهشمندیم پیگیری لازم را جهت توقف امر تغییر اساسنامه پیام نور، مبذول و مراتب را به وزارت علوم ارسال فرمایند. بی‌تردید وجود دانشگاه در هر شهری جزء زیرساخت‌های اصلی رشد و گسترش و تولید علم و فرهنگ در میان اقشار مختلف مردم و آبادانی آن منطقه خواهد بود.
از این رو ما امضاکنندگان ذیل این نامه خواستار کمک شما سروران گرامی به توسعه مناسب دانشگاه پیام نور، جلوگیری از حذف و پیشگیری از محدودسازی فعالیت‌های این دانشگاه هستیم.
با تقدیر و احترام
دانشجویان، دانش آموختگان، کارمندان، اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور و جمعی از قشر فرهیخته دانشگاهی و فرهنگی کشور
رونوشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image