برپایی ۱۰۰ غرفه نمایشگاهی «بهار نارنج» در ساری

  • توسط سرویس خبر
  • اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴
  • ۰

به گزارش خزرخبر ،عباس رجبی امروز در حاشیه آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بهار نارنج در ساری هدف از برپایی جشنواره بهار نارنج را آموزش و ارتقا فرهنگ شهروندی در حفظ و گسترش فضای سبز دانست و افزود: تبیین نقش و جایگاه مهم درختان و فضای سبز در زندگی شهروندان به ویژه سلامت روانی، اجتماعی و اقتصادی مردم موثر است.

وی با اشاره به اینکه توجه به جشنواره بهار نارنج در حفظ زیبایی و منظر شهری مؤثر است، اظهار داشت: فضای سبز در توسعه صنعت گردشگری اثرگذار است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری تفهیم جایگاه درختان نارنج را در معرفی فرآورده‌های جانبی، غذایی، دارویی و صنعتی مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به صنعت بهار نارنج سبب اشتغال‌زایی و درآمد پایدار برای مردم استان می‌شود.

این مسئول به حفظ و گسترش آداب و رسوم محلی در برگزاری جشنوراه بهار نارنج در مرکز مازندران اشاره کرد و افزود: برپایی جشنواره بهار نارنج در مرکز مازندران سبب پیوند میان مراکز علمی، دانشگاهی، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، صنعت‌گران و مصرف کنندگان می‌شود.

رجبی با بیان اینکه برپایی جشنواره بهار نارنج در چهارمین سال متوالی سبب شد تا چالش‌های موجود فضای سبز بررسی شود و راه‌کارهایی برای حفظ و توسعه آن در مرکز مازندران انجام شود، خاطر نشان کرد: برای توسعه فرهنگ نگهداری از فضای سبز برنامه‌هایی در قالب مدیریت زمان، مکان و احداث و نگهداری فضای سبز منابع طبیعی در ساری انجام شد.

وی با اعلام اینکه امسال جشنواره بهار نارنج با ۱۰۰ غرفه نمایشگاهی در محل پارک قائم ساری از ۲۵ اردیبهشت تا سوم خردادماه امسال هر روز برپا و پذیرای بازدیدکنندگان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه بخش نمایشگاهی ارائه دستاوردها و عملکردهای سازمان‌های تابعه شهرداری ساری، شهرهای استان و عملکرد فضای سبز سایر استان‌ها است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت‌های دارویی و صنایع تبدیلی مازندران در برپایی جشنواره بهار نارنج دخالت دارند.

وی از اجرای موسیقی محلی، برنامه‌های نمایشی مفرح، اجرای مکانیزم و سنتی عرق‌گیری بهار نارنج در جشنواره بهار نارنج در مرکز مازندران اشاره کرد و افزود: به‌طور کلی آداب و رسوم فرهنگی بومی مازندران در جشنواره بهار نارنج معرفی می‌شود.

رجبی در پایان سخنانش گفت: جشنواره تیرنگ، مسابقه نقاشی، پرواز بادبادک‌ها، مسابقه کاردستی و ارسال بهترین متن پیامکی درباره بهار نارنج به شماره ۱۰۰۰۰۵۴۵۴ از سوی مردم صورت می‌گیرد.




  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image