کمیته امداد امام خمینی در آستانه تغییرات اساسی

  • توسط سرویس خبر
  • فروردین ۶, ۱۳۹۴
  • ۰

به گزارش سارنیوز به نقل از جهان به نقل از پارس، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تغییر و اعضای شورای مرکزی این نهاد انقلابی افزایش می یابد.

یک عضو شورای مرکزی یکی از احزاب پرسابقه اصولگرایی با اعلام این خبر به پارس نیوز گفت: در حدود یکسال گذشته یک گروه کارشناسی متشکل از متخصصین داخل و بیرون کمیته امداد و تعدادی از معاونین و یک عضو شورای مرکزی، اصلاحات جدی را در اساسنامه و ساختار کمیته امداد امام خمینی(ره) را آغاز کردند که در اواخر سال گذشته(۱۳۹۳)، تغییرات اساسنامه و ساختار نهایی شد و در حال حاضر مراحل نهایی تصویب خود را طی می کند.

با اجرای تغییر ساختار جدید، سرپرست کمیته امداد نیز معرفی می شود و «سید پرویز فتاح قره‌ باغی» جایگزین «حسین انواری» خواهد شد.

«پرویز فتاح» فعالترین وزیر عمرانی طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ دولت نهم بود.

تغییر ساختار کمیته امداد امام خمینی(ره) نشان می دهد که اعضای شورای مرکزی از پنج نفر به هفت نفر افزایش می یابد.

بر اساس برخی گمانه زنی ها «محسن کازرونی» امام جمعه سابق کرج، «مرتضی بختیاری» وزیر سابق دادگستری و «مرضیه وحید دستجردی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت محمود احمدی نژاد از جمله افرادی هستند که برای عضویت در شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح شده اند. عضویت «پرویز فتاح» در شورای مرکزی قطعی شده است.

در حال حاضر «حسین انواری»‌ «یحیی آل اسحاق»‌ «حمیدرضا ترقی»‌ و «عبدالرضا مصری»‌ عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که احتمالا در این سمت ابقا خواهند شد. مرحوم «حبیب الله عسگراولادی»‌ نیز نماینده ولی فقیه و عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.

سابقه شکل گیری و پی ریزی تشکیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) به سالهای قبل از پیروزی انقلاب و حدوداً سال ۱۳۴۲ برمیگردد که تعدادی از انقلابیون اول نهضت اسلامی که در زمره ‌همراهان و همرزمان حـضرت امام خمینی (ره‌) قرار داشتند و بعضاً مـسئولین فعلی این نهـاد میباشند، از طرف مـعظم له مـأموریت رسیدگی به‌خـانواده زندانیـان سیاسی، نیازمندان مبارزین را بعهده داشتند.

اقدامات حمایتی و امدادی این بزرگان خصوصاً در زمان اوجگیری انقلاب اسلامی یعنی سالهای ۵۶ و ۵۷ که مبارزات امت مسلمان به اوج خود رسید و اعتصاب و تحصن همه جا را فرا گرفت‌، با حمایت گسترده و فراگیر از اعتصابیون و خانواده زندانیان سیاسی و نیازمندان جامعه سیر صعودی یافت.

با پیروزی انقـلاب شکوهمند اسلامی و آغـاز فعالیت مجـدد بخشهای اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور، لـزوم حـمایت از نیازمندان در صـدر برنامه‌های نظام قرار گرفت و دقیقاً ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۵۷، کمیته امداد امام‌، با صدور حکم پرخیر و برکت و تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره‌) برای مدت نامحدود، بمنظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان‌، تأسیس گردید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image