به گزارش سارنیوز به نقل از شمال نیوز، با آغاز تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن سال ۹۴ ، آرایش چهره های انتخاباتی مجلس دهم شکل تازه تری به خود گرفته است.

در سال جدید با توجه به درپیش بودن انتخاب بهارستانی ها ، تب وتاب فعالیتهای انتخاباتی را در نوروز شاهد خواهیم بود.

برخی از کاندیداها که از مدتها قبل خود را آماده حضور در انتخابات مجلس کرده اند، درتعطیلات نوروزی فرصت را غنیمت شمرده و از دیدوبازدیدها برای تبلیغ خود بهره خواهند برد.

در این مجال قصد داریم نیم نگاهی به برخی چهره های جدید و یا نامزدهایی که به هر دلیل در مجلس نهم حضور نداشته اند بپردازیم و بررسی وضعیت نمایندگان فعلی در مجلس و چهره های دیگر انتخاباتی را به فرصتی دیگر موکول خواهیم کرد .

نوروز فرصتی است برای گشت وگذار کاندیداها

اکنون که یکسال به دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، سیاسیون چه اصولگرا وچه اصلاح طلب در استان مازندران ،فعالیتهای انتخاباتی خود را با جدیت اغاز کرده اند تا کرسی های بهارستان را از آن خود کنند.

در این بین اصولگرایان به دلیل پیروزی دولت نزدیک به نگرش واهداف اصلاح طلبان بااستراتژی و برنامه ریزی منسجم امید دارند تا دراسفند ۹۴، نامشان از صندوقهای آراء بیرون بیاید و زمام امورخانه ملت را در دست گیرند.

اصلاح طلبان مازندرانی نیز، بعد از انتخابات ۲۴خرداد ماه با وجود آنکه دکتر روحانی خود را منتسب به هیچ گروه سیاسی نمی داند، سعی دارند تا از فضای سیاسی کنونی برای کسب کرسی های مجلس ونفوذ هرچه بیشتر دردولت روحانی بهره گیرند.

همه داوطلبان نمایندگی مجلس خواهند کوشید در بهار سال ۹۴ با حضوردر محافل ونشست های عمومی وضوحی ارتباطات چهره به چهره، حضور در صفحات کاغذی و یا الکترونیکی رسانه ها به طرح دیدگاهها و تحلیل های خود پرداخته و توجه افکارعمومی را به خود معطوف کنند.

تغییر معادلات با چهرهای جدید اما نام اشنا

اگر چه همه حوزه های انتخاباتی مازندران از اهمیت زیادی برخوردارند اما در میان شهرستان های مازندران، انتخابات چند حوزه انتخابیه از حساسیت واهمیت بیشتری برخوردار است.

ساری و میاندرود ، رقابتی تمام عیار

بررسی های میدانی و مردمی بیانگر این مهم است که چهره های جدید و سرشناس در کنار چهره های با سابقه انتخاباتی در ساری و میاندرود از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردارند.

در میان گزینه های مطرح برای کسب دوکرسی مردم ساری و میاندرود در مجلس، علی اصغریوسف نژاد و هادی ابراهیمی بیش از سایرین فعالیت های عمومی و رسانه ای دارند و با توجه به جایگاه مدیریتی، سیاسی و ارتباطی شان از شاخصه های ملی پررنگ تری در مقایسه با دیگررقیبان شان برخوردارند.

یوسف نژاد که در طیف اصلاح طلبان سنتی قرار دارد هم اکنون در بهارستان، معاون پارلمانی وزیر اقتصاد است و در دوره های پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم ساری بوده است.

اما اصولگرایان نیز دستشان در مرکزاستان پر است که هادی ابراهیمی را می توان چهره شاخص و سرشناس این طیف درساری و میاندرود توصیف کرد .

معاون سیاسی ، امنیتی دولت دهم در مازندران که در عرصه های مختلف مدیریتی توانست، کارنامه موفق ومورد اقبالی ازخود به جای گذارد.

مدیری۴۰ ساله که همواره به شاخص های اصولگرایی التزام عملی داشته و به ارتباط صمیمی با مردم و پرهیزاز تجمل گرایی و ساده زیستی مشهوراست.

ارتباط دوستانه بااهالی رسانه، هنرمندان، فرهیختگان، سخنوری، فعالیتهای پرباررسانه ای، وشناخت عرصه های مختلف مدیریتی وعمرانی از دیگر ویژگی های شاخص این چهره انتخاباتی است که وی را از سایر رقبا متمایز می کند.

امتیاز دیگر ابراهیمی مقبولیت وی علاوه برشهرستان ساری در شهرستان تازه تاسیس میاندرود است.

فرامرز نقیبی ، رئیس و عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با جلسات فشرده و منظم رقابت های انتخاباتی را استارت زده و با نشست های پی در پی در روستاها قصد دارد در کنار اقبال دو دوره ای خود در انتخابات شورای شهر ، پازل موفقیت های خود را تکمیل نماید .

رضا پیوندی که از اقوام رییس جمهور می باشد نیز از دیگر گزینه های مطرح می باشد که استارت رقابت انتخاباتی را زده است.

سید جلال صالحی مسئول حوزه علمیه مرحوم آیت الله صالحی نیز از دیگر افرادی می باشد که فعالیت انتخاباتی خود را آغاز نموده است.

عادل روحی حقوقدان برجسته و با سابقه نیز که از اهالی رسانه و از ورزشکاران خوش اخلاق می باشد از دیگر افرادی است که فعالیت انتخاباتی خود را با حمایت و پشتیبانی یکی از نمایندگان سابق ساری استارت زده است.

بابل ؛ نمایندگان سابق می آیند

علی کریمی فیروزجایی و محسن نریمان ازچهره های نام آشنای انتخابات درشهرستان بابل محسوب می شوند، دو گزینه ای که هردو از سابقه نمایندگی این حوزه انتخابیه برخوردارند.

کریمی فیروزجائی که در انتخابات میاندوره ای از حوزه انتخابیه فیروزکوه و دماوند ، تایید صلاحیت خود را اخذ کرده و سپس انصراف داده است این روزها با خیال راحت تر تبلیغات انتخاباتی خود را کلید زده تا یک بار دیگر شانس خود را برای ورود به بهارستان بیازماید .

محسن نریمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی هم ، به نظر می رسد باز هم قصد کاندیداتوری مجلس را دارد و نشست های گاه و بیگاه وی و برخی از هوادارنش موجب شد تا به عنوان یک نامزد احتمالی در ارزیابی ها قرار گیرد .

آمل ؛ محمد پور عمران ، ۴۴ ساله

شهرستان آمل در سال ۹۴ به واسطه ورود چهره های جدید ، انتخاباتی گرم و پرشوری خواهد داشت.

دکترمحمد محمدپورعمران ۴۴ ساله درشهرستان صنعتی آمل به واسطه تحصیلات دررشته دکترای مهندسی صنایع، ریاست دانشگاه علم و صنعت بهشهر ومدیریت در سازمان صنعت ومعدن، تجارت مازندران، چهره شاخص انتخاباتی آملی هاست.

اگر چه در میان نامزدهای انتخابات در این شهرستان چهره های دیگر نیز دیده می شوند اما به نظر می رسد رقابت در اسفند ۹۴ میان محمدپور عمران و نماینده فعلی این حوزه انتخابیه شکل بگیرد .

حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار ؛« بابلسر یا فریدونکنار ! »

در بابلسر و فریدونکنار هم همچنان شاهد تکاپوی چهره های فعال دوره های پیشین نظیر حجت الله روحی و ولی اله نانواکناری هستیم.

دو چهره از یک شهرستان ، که در این صورت از هم اکنون باید شاهد جشن پیروزی برای نماینده فعلی و رقیب بابلسری این دو بود .

از فریدونکنار خبر می رسد که برخی چهره های صاحب نفوذ در حال رایزی برای ورود یکی از دو نامزد فریدونکناری در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و به خوبی می دانند ورود دو نامزد همشهری بدون تردید پذیرش شکست از هم اکنون محسوب خواهد شد .

نور و محمودآبد ؛ فرزانه ، اسماعیلی ها و شاید حمید ناطق نوری !

نور، محمودآباد و رویان هم امسال با آرایش سیاسی جدیدی همراه خواهد بود. ولی الله فرزانه ، جواد و علی اسماعیلی و حمید ناطق نوری از چهره های جدید انتخاباتی این منطقه هستند.

فرزانه معاون برنامه ریزی استانداری مازندران دردولت قبل بوده است و حمید ناطق نوری نیز فرزند پدر پارلمان ایران است .

از سوی دیگر بدون تردید جواد و علی اسماعیلی نیز دو نامزد تاثیرگذار در انتخابات پیش رو خواهند بود و کار در این دوره از انتخابات برای نماینده فعلی دشوار خواهد بود .

نوشهر و چالوس ؛ از انوشیروان محسنی تا شیخ الاسلامی

شهرستان نوشهر و چالوس هم سال آینده شاهد رقابتی جدی خواهد بود ، رقابتی که در صورت ورود چهره های مطرحی چون محسنی بند پی ، شیخ الاسلامی و نماینده فعلی ، بر خلاف دو قطبی های گذشته ، برای نخستین بار سه قطبی خواهد شد .

انتخابات در این حوزه رقیب جدی به نام انوشیروان محسنی بندپی دارد، که علاوه به نمایندگی دوره های ششم، هفتم و هشتم نوشهروچالوس،این روزها در ابعاد ملی و در سازمان بیمه سلامت مشغول به فعالیت است و هفته ای نیست که در قاب تلویزیون حاضر نباشد .

از سویی وزیر کار دولت احمدی نژاد نیز قصد دارد از همشهریانش رای اعتماد بگیرد و میزان مقبولیت خود را بسنجد ، اگر چه جلسات فشرده شیخ الاسلامی آغاز نشده اما یک تیم منسجم پینش ستادی وی را استارد زده است .

شمس الدین حسینی ؛ از گوش های شکسته تا وزارت اقتصاد

شاید یکی از سرشناس ترین نامزدهای انتخاباتی مازندران ،سیدشمس الدین حسینی باشد ، وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد که سابقه قهرمانی مسابقات کشتی را نیز در کارنامه خود دارد ، وزیری که در دوران وزارت خود نیز همواره به زادگاه خود علاقه نشان می داد و گسیل اعتبارات ویژه دولت برای این منطقه از نکات بارز او بشمار می رود .

وزیر اقتصاد وسخنگوی اقتصادی دولت دهم با گوش های شکسته و سابقه ورزشی اش کاندیدای سرشناس غربی ترین شهرهای مازندران است.

از شیخ رحمانی وشیخ گواهی تا ایوب برزگر نژاد و محمد جمشیدی

شرق مازندران در این دوره شاهد نامزدهای پر تعدادی خواهد بود ، در این بین نکایی ها این دوره نیز با محمد جمشیدی ، ایوب برزگر نژاد ، محمد مهدی ناصحی ، صادقی گلوردی ، دست باز و شاید علی محمد شاعری به انتخابات ورود می کنند و بهشهری ها هم احتمالا شیخ رحمانی و شیخ گواهی را در کنار احمد علی مقیمی در فهرست نامزدهای انتخاباتی خواهند دید .

هر چند نامزدهای دیگری نیز زمزمه حضور در عرصه انتخابات در شرق استان را دارند اما هنوز تنور انتخابات در این حوزه انتخاباتی گرم نشده است .

قائم شهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ ؛ « ۲ نماینده برای ۵ شهرستان ! »

در این حوزه گسترده انتخاباتی با ۵ شهرستان ، همواره رقابتی نفس گیر را برای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم .

به نظر می رسد دو نماینده سابق این حوزه انتخاباتی ، باز هم قصد ورود به رقابت ها را خواهند داشت، هر چند تا کنون عزت الله اکبری هیچ تحرک انتخاباتی را از خود نشان نداده است اما سید علی ادیانی همتای وی در مجلس هشتم پای ثابت مجالس و محافل مختلف شهر و روستا به شمار می رود و رقابتی تنگاتنگ را با دو نماینده فعلی رقم زده است.

در حوزه انتخابیه قائم شهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ ، اما چهره های دیگری نیز با جدیت پا به عرصه انتخابات گذاشته اند که اکنون نیز توانسته اند افکار عمومی را به خوبی با خود همراه سازند .

اصغر گرزین ، یکی از این نامزدها به شمار می رود که فعالیت گسترده را از مدتها قبل آغاز کرده است و به نظر می رسد با اقبالی که این روزها در سوادکوه به وی شده است و در قائم شهر نیز نگاه های مثبت را به خود معطوف کرده است شرایط مناسبی را برای ورود به مجلس دهم داشته باشد اما بدون تردید موفقیت قطعی وی در گرو میزان اقبال عمومی در شهرستان های جویبار و سیمرغ خواهد بود که در حال انجام است .

محمد اسماعیل ابراهیم زاده ( مدیر عامل سابق شرکت گاز مازندران ) نیز یکی از نامزدهای احتمالی است که هواداران فراوانی را به صورت هماهنگ در سطح ۵ شهرستان حوزه انتخابیه دارد و از این منظر از ویژه گی خاصی برخوردار است.

بسیاری از اعضای شوراهای اسلامی در روستاهای مختلف به دلیل خدمات وی در دوره مسئولیتش در شرکت گاز مازندران از ابراهیم زاده حمایت کامل خواهند داشت .

در این حوزه انتخابیه چهره های دیگری نیز فعالیت خود را کلید زده اند و نشست های انتخاباتی خود را پیگیری می کنند، چهره هایی چون ابراهیم بوداغی ، عبدالله رضیان ، محبوب قبادیان و علی فلاح که هر کدام از طرفداران خوبی برخوردارند .

نوروز ۹۴ ؛ آغاز دور جدید جنب و جوش انتخاباتی

درحالی که قریب به یکسال به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، نوروز۹۴ حال و هوای انتخاباتی خاصی پیدا خواهد کرد که از آن باید به عنوان دور جدید جنب و جوش انتخاباتی در مازندران نام برد که نوید بخش انتخاباتی پر شور و با حضور حداکثری خواهد بود .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image