افشاگری و تهدید مهدی عبوری علیه استاندار

  • توسط سرویس خبر
  • اسفند ۲۲, ۱۳۹۳
  • ۰

به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، مهدی عبوری شهردار ساری در نشستی که اهالی کوی ۲۲ بهمن به منظور قدر دانی و تجلیل از اقدامات گسترده عمرانی شهرداری در این منطقه با دعوت از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار کردند ،از مردم خوب و با صفا و قدرشناس کوی ۲۲ بهمن تشکر کرد و گفت:بند ۲۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها وظایفی بر عهده شهردار و اعضای شورای شهر گذاشته که باید بدرستی انجام شود.

عبوری با قدردانی از همه کسانی که در گذشته مسئولیتی در قبال مردم ساری داشتند تصریح کرد:همه کوشیدند خدماتی ارایه کنند اما آنچه واضح هست این که ساری به عنوان مرکز استان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

وی ادامه داد:ساری در حالی از کاروان توسعه شهری عقب مانده که نه تنها شهرهای بزرگی چون اصفهان و شیراز بلکه حتی شهر هایی مثل سمنان و گرگان هم پیشرفت چشمگیری داشتند.

شهردار مرکز استان یادآور شد:هموطنان عزیز سمنانی ما روزگاری در سطح گسترده در همین ساری پیشه وری می کردند اما امروز ۳۰ هزار نفر از جوانان ما در سمنان کارگری می کنند .ارزش های کارگری جای خود اما غرض بنده از طرح این مسأله ،نمایاندن سطح پیشرفت دیگر مراکز استان ها و در جا زدن ساری است که آن یکی بی شک حاصل اهتمام مدیران آن استان ها و این یکی محصول نامیمون ضعف های مدیریتی است.

وی با تصریح بر این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه مراکز استانها به جایگاه خود رسیدند الّا ساری،اظهار داشت:براستی چه کسی می بایست توجه دولتمردان ادوار مختلف را به نیاز ها و ظرفیت ها ی ساری جلب می کرد؟آیا این وظیفه مدیران ما نبود؟

عبوری ادامه داد:البته آنچه امروز در سطح شهر ساری انجام می شود از وظایف ابتدایی من و همکارانم هست و من شرمنده لطف مردم ساری هستم که این طور قدرشناسی می کنند و بخاطر این که حداقل خدمات تا کنون به این مردم فهیم ارایه نشد عذر خواهی می کنم.

چیزی برای از دست دادن ندارم

وی با بیان این که بلحاظ شاخص های توسعه ،ساری وارد مرحله جدیدی شده است،اضافه کرد:امروز دیگر مسئولان متوجه شدند که ساری مرکز استان مازندران است و دیگر یاد گرفتند که ساری را در حد مرکز استان ببینند و متوجه شدند مادامی که ساری رشد نکند،از پویایی و رشد استان خبری نخواهد بود.

شهردار ساری با اشاره به برخی کار شکنی ها در مقابل افزایش حجم فعالیت های عمرانی در مرکز استان ،گفت:با تأسف باید به شما مردم بگویم که برخی مسئولان استان اشکالاتی در روند توسعه ساری ایجاد میکنند و جنگ شهر ها را راه انداختند و همین روحیه و رویه است که باعث عقب ماندگی استان می شود.امروز استان ما بیشترین تعداد فارغ التحصیلان بیکار را دارد،از صنعت بی بهره است و صنایع آن یا تعطیل اند یا نیمه تعطیل وبه رغم آن که قطب کشاورزی لقب گرفته ،چیزی از کشاورزی اش باقی نمانده است.

وی تصریح کرد:بنده چیزی برای از دست دادن ندارم و معتقدم مردم باید این مسایل را بدانند و بدانند کسانی که فقط برای گرفتن رأی پایشان به ۲۲ بهمن رسیده عجیب نیست که گامی برای پیشرفت شهر برندارند.

شعار ما این است((همه ساروی هستیم))

عبوری در ادامه خاطر نشان کرد:به لطف خدا و انتخاب درست شما مردم، اعضای شورای بسیار خوبی داریم که با تعامل و همراهی با شهرداری زمینه را برای انجام کار های بزرگی مهیا کردند.

وی بابیان این که همدلی رمز پیشرفت شهر است یاد آور شد: یکی از دلایل عقب ماندگی شهرمان طیف بندی های دودانگه ای و چهار دانگه ای و میاندورودی بوده اما الان شعار ما این است که همه ساروی هستیم و اگر میخواهیم ساری پیشرفت کند باید این شعار در عمل ماتجلی پیدا کند.

شهردار ساری افزود:این بخش بندی ها و این جو افتراق را سیاسیون ایجاد کردند اما امروز ما به آن ها می گوئیم حنای شما دیگر رنگی ندارد و مردم خدمتگزاران خود را شناختند.

وی گفت:از دهه فجر امسال خدمات ویژه ای نسبت به ۳۰ سال گذشته در کوی ۲۲ بهمن آغاز شد و من به اهالی این قول را می دهم از ورودی تا انتهای کوی ۲۲ بهمن هرچه کوچه و خیابان وجود دارد نوه گذاری،جدول بندی و آسفالت خواهد شد و هیچ نگران تقدم و تأخر کار عمرانی در کوچه ها نباشند چون تا زمانی که کار در کوی ۲۲ بهمن تمام نشود از اینجا بیرون نمی رویم.

به رغم سنگ اندازی ها روند توسعه در شهر ادامه دارد

شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد:با وجود کارشکنی ها،تخریب ها و سنگ اندازی های عده ای افراد معلوم الحال در شهر و استان ، روند توسعه ساری ادامه دارد و مردم هم فرق خادم و خائن را می دانند. آن ها از شعار خسته شدند چون اکنون زمان کار و تلاش و خدمت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد:از سال ۵۷ تا ۹۱ در ساری تعداد ۱۲ پارک ایجاد شد اما از ۹۲ تا کنون یعنی ظرف یک سال و نیم گذشته ۱۲ پارک دیگر به مجموعه پار ک های شهر اضافه شد.

عبوری گفت:آبگرفتگی معابر شهر یک مشکل فراگیر در ساری بود که با کوچک ترین بارندگی گریبان مردم را می گرفت و کسی هم جرآت نمی کرد به سمت حل مساله برود چون صد ها میلیارد تومان هزینه دارد که باید زیر زمین دفن شود و مردم آن را نخواهند دید به همین دلیل آن ها که دنبال کف و سوت و هورا هستند طرف این طور کار ها نمی روند ولی ما با توکل به خدا و با حمایت اعضای محترم شورا این کار را شروع کردیم و الان با افتخار می توانیم بگوئیم که معضل آبگرفتگی و آب ماندگی در ساری تا ۸۰ درصد حل شد و ۲۰ درصد باقیمانده بزودی حل می شود.

وی با اشاره به وجود چندین زهکش طبیعی در ساری نظیر تجن ،گذر خان ،اسپیورد و…گفت:ساری با وجود این رود ها اصولاً نمی بایست مشکل آبگرفتگی داشته باشد و این بخاطر ضعف مدیران بود.

شهردار ساری از افتتاح چند پروژه بزرگ در ۱۳ رجب خبر داد و خاطر نشان کرد:فاز ۲ پل زغالچال (شهید نوری) از جمله این پروژه هاست در زمان افتتاح فاز یک آن هیچ مسئولی دعوت نبود و با حضور مردم این کار انجام گرفت بعداً خیلی از مدیران شاکی شدند که چرا دعوت نشدند گفتیم تا زمانی که پروژه ها با پول مردم درست می شود جایی برای حضور مدیرانی که کمک نمی کنند نیست .

چون دیگر گذشته آن زمانی که مردم پول می دادند و مدیران پُز افتتاح و قیچی زدن،تا زمانی که یاد بگیرند با مردم چطور رفتار کنند حالا بحمدالله برای افتتاح فاز دوم یاد گرفتند!

وی اظهار داشت:کمربندی ساری ۳۸ سال پیش شروع شد.در این مدت براستی چند رئیس دولت،وزیر و مدیر کل آمدند و رفتند؟کدام پروژه در کشور سراغ دارید که ۳۸ سال نیمه کاره باشد؟آیا این نشان مظلومیت ساری نیست؟اگر امروز این پروژه پیشرفت کرده مردم می دانند روند پیشرفت از چه زمانی شروع شده است.

مسئولان استان بدانند مردم ساری هوشیار و مدیران ساری بیدارند

عبوری تصریح کرد:وزیری که در ساری قول کمک ۲۰ میلیاردی می دهد و زمانی که پایش به تهران می رسد ۲ هزار تومان هم نمی دهد به درد وزارت در کشور اسلامی نمی خورد.باید به مدیران متولی استان بگویم که مردم ساری نمی گذارند کار نیمه تمام رها شود.شما قول دادید پل ۲۲ بهمن را احداث کنید و اکنون نمی خواهید به این قول عمل کنید اما بدانید مردم ساری هوشیارند ،مدیران ساری هم بیدارند .آن زمان گذشت که قول می دادید و عمل نمی کردید.

وی یادآور شد:شما گفتید در این دولت که دولت راستگویان است قرار نیست پروژه جدیدی تعریف شود تا پروژه های نیمه تمام تکمیل گردد.این قول شما را مردم فراموش نکردند.حافظه افکار عمومی قوی است.

عبوری تاکید کرد:بدانید کمربندی را قطعاَ باز می کنیم اما اگر نسبت به اجرای پل اقدام نشود شخصاً کمربندی را می بندم.

شهردار مرکز استان خاطر نشان کرد:تأسف آور است فلان مسئول در وزارت راه چون خوزستانی است اجازه اجرای پروژه ۳۰ میلیاردی در ساری را نمی دهد اما در منطقه خودش پروژه ۷۰ میلیاردی را راه می اندازد.از حق مردم ساری چه کسی باید دفاع کند؟

تا هستم پول مردم ساری در همین شهر هزینه می شود

وی افزودالبته با حمایت شورا و همراهی مردم اتفاقات خوبی در شهر ساری افتاد و خیلی ها می گویند شهردار مگر چاپ اسکناس دارد؟این پول ها قبلاً کجا می رفت؟اما بنده می گویم تا زمانی که من هستم پول مردم ساری در همین ساری هزینه خواهدشد.قرار نیست هزینه کار های زیربنایی را مردم بدهند بلکه دولت مکلف به انجام آن هست.

عبوری در بخش پایانی سخنانش متذکر شد :از اول انقلاب تا سال ۹۱ کل اعتبار دولتی که شهرداری ساری گرفت ۲۰ میلیارد تومان بود اما فقط در سال ۹۲ که اتفاقاً سخت ترین سال مالی دولت هم بود ما ۵۰ میلیارد تومان بودجه دولتی برای ساری گرفتیم و این محقق نشد مگر با همدلی شورا و شهرداری و حمایت شما مردم.

وی تصریح کرد:امروز اگر استاندار از بنده خوشش نمی آید ،نیاید برایم مهم نیست.دیگر دوران زورگویی مدیران بالادستی گذشته ،چرا باید پرونده پروژه های ساری ماهها در اداره کل راه بماند آیا دلیلی جز حسادت دارد؟تا دیدید ساری دارد به جایگاهش می رسد و تا دیدید بودجه ۷۰ میلیاردی ساری به ۳۵۰میلیارد رسیده و کار های عمرانی یکی پس از دیگری اجرا می شود آیا باید سنگ اندازی کنید؟بدانید من با حمایت شورا و پشتیبانی مردم نمی گذارم هر طوری می خواهید رفتار کنید.

کاری نکنید که مجبور شوید شبانه از استان بروید

عبوری تصریح کرد:اگر اوضاع را مدیریت نکنید در اجتماع ۱۰۰ هزار نفری مردم ساری حقایق را باز گو خواهم کرد آنگاه باید شبانه از استان بروید چون مردم نمی گذارند.

وی افزود:۳۶ سال است که داریم مدیرانی را تحمل می کنیم که بویی از معرفت نبردند .خدمت مردم سخت نیست فقط غیرت و جرأت و سلامت می خواهد .این مردم همان مردمی هستند که با همه سختی ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با شکوه و صلابت و شجاعت حضور یافتند و امروز نتیجه آن حضور دشمن شکن را در توافقات هسته ای می بینیم.

شهردار ساری تاکید کرد:در مورد ساماندهی کوی ۲۲ بهمن شورا و شهرداری کوتاهی نخواهند کرد

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image