امکان مصادره دامنه های اینترنتی ایران رد شد

  • توسط سرویس خبر
  • آبان ۲۴, ۱۳۹۳
  • ۰

دامنه های اینترنتی ایران را که دادگاهی در آمریکا رای به مصادره آن داده بود، دادگاه فدرال در واشنگتن باطل کرد و آن را غیر ممکن خواند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، آمریکایی ‘آرس تکنیکا’ نوشت: دادگاه فدرال در واشنگتن حکم داده است که دامنه های اینترنتی یک کشور نمی توانند جزو دارایی های آن کشور محسوب و در نتیجه مصادره شوند.

سایت رسمی آیکان (شرکت اختصاری نام ها و شماره های اینترنتی) نیز این خبر را در سایت خود تایید کرده است.

دادگاه آمریکایی در حکم خود به رای صادره یک دادگاه عالی در ویرجینیا در سال ۲۰۰۰ استناد کرده که امکان مصادره دامنه اینترنتی به نفع شاکی به عنوان دارایی متهم را رد کرده بود.
با صدور رای قاضی ‘رویس لامبرت’ توقیف دامنه های اینترنتی کشورهای کره شمالی، سوریه و ایران (.KP. SY. IR) برای پرداخت غرامت تعیین شده در یک پرونده، غیر ممکن و مردود دانسته شد.
این رسانه ادامه داد: پیش از این شرکت اینترنتی ‘آیکان’ که مدیریت اختصاص دامنه های کشور ها را در اختیار دارد، اعلام کرده بود که امکان توقیف دامنه های اینترنتی کشورهای فوق امکان پذیر نیست.
‘جان جافری’ دبیرکل آیکان، رای دادگاه را نشانگر درک تکنیکی درستی از سیستم ثبت دامنه ها دانست.
در پرونده مربوط به یک حادثه انفجار انتحاری در بیت المقدس در سال ۱۹۹۷، چهار آمریکایی زخمی شدند و ‘حماس’ مسوولیت انفجار را بر عهده گرفت.
شاکیان پرونده علیه دولت ایران نیز به ادعای حمایت ایران از حماس اقامه دعوی کردند.
دادگاه در سال ۲۰۰۳ به نفع شاکیان پرونده رای صادر کرد و از تهران خواستار پرداخت غرامت ۱۰۹میلیون دلاری شد.
شاکیان حتی تلاش کردند تا اشیای فرهنگی به نمایش گذاشته شده در موزه های دانشگاه ‘هاروارد’ و ‘شیکاگو’ را به نفع خود توقیف کنند که به نتیجه ای نرسیدند.
این پایگاه اینترنتی نوشت: با توجه به رای دادگاه مبنی بر عدم امکان توقیف دامنه های اینترنت ایران، دیگر عملا مورد دیگری برای مصادره در خاک آمریکا وجود ندارد و طبیعتا پرونده در آینده نزدیک بسته خواهد شد.

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image