پنجاهمین نشست مدیران صنعت آب و برق استان مازندران به منظور هماهنگی و انسجام بخشی امورات در شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران برگزار شد.
به گزارش سارنیوز به نقل ازاداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ در این نشست مدیر عامل آبفار استان ضمن خیر مقدم و با ابراز خرسندی از تعاملات موجود میان مدیران صنعت آب و برق استان اظهار داشت: تعامل و همانگی میان مدیران این صنعت موجب تسریع در ارائه خدمات رسانی مطلوبتر به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت ، انرژی و هزینه خواهد شد و خدا را شاکرم که این هماهنگی در میان مدیران وجود دارد لذا از شرکت آب منطقه ای مازندران در راستای تامین آب شرب پایدار در ۷ منطقه برای روستاها و نیز شهرها قدردانی می کنم همچنین از آب و فاضلاب شهری که تامین آب بخشی از روستاهای مناطق دشتی را به دلیل محدودیت منابع آبی بر عهده گرفتند.
مهندس مجید عبدالهی با اشاره به پیشنهادهایی  برای هماهنگی بیشتر در اجرای کارها و امورات آتی گفت: از مدیران می خواهم در ارائه کارهای مطالعاتی و منابع تامین آب زیرزمینی،واگذاری برخی از چاههای بلااستفاده و ارائه لیست چاهها،پیش بینی راهکارهای قانونی در تامین و انتقال آب و نیاز آبی روستاهایی که از طریق آب و فاضلاب شهری تامین می شوند، همکاری بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: جداسازی مناسب در کارهای آبرسانی روستاها و شهرها و عدم واگذاری انشعاب به مشترکین در محدوده هم،پیگیری جدی کارهای تحویل و تحول روستاها و شهرها،پیگیری در نصب کنتورهای آلتراسونیک ،صدور قبوض آب بهاء مطابق آب شرب برای چاههای که در مالکیت بخش خصوصی هستند از اقداماتی است که از مدیران می خواهیم در این راستا با ما همکاری کنند.
مهندس عبدالهی بر ضرورت همکاری در پیش بینی تجهیزات ایمنی ،کارگروه تحقیقات، هماهنگی در تدوین دوره های آموزشی و تشکیل کارگروه ستاد سفر ریس جمهور جهت هماهنگی و جمع بندی برنامه های پیشنهادی تاکید کرد.
در ادامه این جلسه مدیر عامل آبفار مازندران با اشاره به مطالبات بیش از ۳ میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب شهری در ازای فروش آب به برخی از روستاهایی که در محدوده شهر هستند تصریح کرد:متاسفانه ما درآمد جاری نداریم و هزینه تولید آب شرب هم برای ما بسیار بالاست و این در حالیست که تعرفه آب بها واقعی نیست و در این شرایط ما برای تامین آب برخی از روستاهای در محدوده شهرها ناچاریم آب را از شرکت آب و فاضلاب شهری بخریم و ارزانتر به مردم بدهیم.
در این نشست در خصوص واگذاری انشعابات آب و برق مطابق مصوبه اول فروردین ماه سالجاری صحبت و مقرر شد مطابق آن مصوبه طی هماهنگی با شهرداری ها واگذاری انشعابات صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه از تشکیل ۹ کارگروه شامل طراحی و راه اندازی سایت صنعت آب و برق ، برگزاری همایش های علمی،تهیه مطالب و چاپ فصلنامه،تقویت – ساماندهی و اجرایی کردن پدافند غیر عامل،ایجاد ارتباط با رسانه های ملی و منطقه ای،برنامه ریزی برای تهیه امکانات و به کارگیری در شرایط بحران، ایجاد ارتباط با نمایندگان مجلس و برگزاری جلسات در پایان هر فصل ،برگزاری مراسم ویژه مشترک صنعت آب و برق،ساماندهی و هماهنگی در امور اجتماعی- خانواده و بانوان، بحث و بر ضرورت تشکیل کارگروه ستاد سفر رییس جمهور نیز تاکید شد .

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image