به گزارش سارنیوز به نقل ازمرکز امور رسانه شهرداری ساری در مراسم افتتاح بزرگترین منطقه گردشگری تجن شمال که به گفته بسیاری میوه شیرین نهال مدیریت جهادی در شهرداری مرکز استان بشمار می آید عبوری طی گزارشی از روند احداث این منطقه ضمن بیان این مطلب که منطقه گردشگری تجن تنها طی صد روز و در سه شیفت به سرانجام رسید ویژگیهای آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه نه تنها ساری و استان را قطب گردشگری می کند بلکه از نظر اقتصادی نیز منشا خیرات بیشماری می باشد چرا که علاوه بر ایجاد صدها فرصت شغلی عاملی می شود برای تشویق سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در ساری وبه تبع آن استان مازندران .

وی ثمرات فرهنگی این پروژه را نیز بیان کرد و با اشاره به المان هایی گوناگونی که در این منطقه نصب شده و تمامی حال و هوای بومی دارد افزود : ترویج فرهنگ و آداب و سنن مازندران از دیگر اقداماتی می باشد که در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است .

به گزارش مرکز امور رسانه شهرداری ساری در مراسم افتتاح بزرگترین منطقه گردشگری تجن شمال که به گفته بسیاری میوه شیرین نهال مدیریت جهادی در شهرداری مرکز استان بشمار می آید عبوری طی گزارشی از روند احداث این منطقه ضمن بیان این مطلب که منطقه گردشگری تجن تنها طی صد روز و در سه شیفت به سرانجام رسید ویژگیهای آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه نه تنها ساری و استان را قطب گردشگری می کند بلکه از نظر اقتصادی نیز منشا خیرات بیشماری می باشد چرا که علاوه بر ایجاد صدها فرصت شغلی عاملی می شود برای تشویق سرمایه داران جهت سرمایه گذاری در ساری وبه تبع آن استان مازندران .

وی ثمرات فرهنگی این پروژه را نیز بیان کرد و با اشاره به المان هایی گوناگونی که در این منطقه نصب شده و تمامی حال و هوای بومی دارد افزود : ترویج فرهنگ و آداب و سنن مازندران از دیگر اقداماتی می باشد که در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است .

عبوری در ادامه جزیره مصنوعی ؛ مسیر سلامت یا محل پیاده روی خانواده ؛ پیست دوچرخه سواری ؛ مکان ماهیگیری و قایقرانی و پارکینگ بزرگ منطقه گردشگری تجن را از جمله امکانات آن دانست و با تاکید بر اینکه بزودی فاز دوم این پروژه آغاز خواهد شد گفت : با تکمیل فاز دوم براحتی می توان ادعا کرد چنین پروژه ای نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای همسایه هم هم بی همتا و یگانه می باشد .

بنا به این گزارش دکتر علی لاریجانی با اظهار رضایت و خرسندی از احداث این پروژه آن را اقدامی شایسته از سوی شهرداری جوان و توانمند توصیف کرد و گفت : بی شک آنچه در اینجا شاهدیم نتیجه مدیریت جهادی است و نشان می دهد تاکید مقام عظمای ولایت بر ضرورت اجرای مدیریت جهادی بی دلیل نبود .

وی ترویج گردشگری با هدف تبلیغ فرهنگ متعالی جامعه را امری قابل تحسین تلقی کرد و افزود: ورود شهردار ساری به عرصه وحوزه گردشگری حاکی ازنگاه عمیق و درک والای ایشان از کارکردهای این مقوله است که باید الگویی برای دیگران محسوب شود .

بنابراین گزارش پس از افتتاح منطقه گردشگری تجن دکتر لاریجانی به همراه شهردار ساری و دیگر همراهان میان گذر شمالی و پارک اتحاد را نیز افتتاح کرد .

شایان گفتن است لاریجانی در ادامه این بازدیدها با حضور در مزار شهدای گمنام در پارک موزه دفاع مقدس نسبت  به آنان ادای احترام کرد

گفتنی است علی لاریجانی درحاشیه افتتاح پارک بزرگ ملل شهر ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری در احداث پارک آبی در جوار پل تجن یک اقدامی ارزشمند و مناسب بوده و نقشی اثرگذار در جذب و جلب توریست و گردشگر دارد.

وی افزود: شهرهایی که بخواهند از طریق احداث سازه‌های آبی در بین شهرها اقدام کنند زمینه مناسبی برای جذب و جلب گردشگر و توریست فراهم می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه شهرها باید مورد حمایت بیشتر دولت قرار گیرد، تصریح کرد: باید در بخش احداث زیرساخت‌های حمل و نقلی و ایجاد مترو در شهرهای کشور اقدام جدی صورت گیرد.

لاریجانی افزود: امکانات حمل و نقلی در شهرهای تازه تأسیس کشور باید ارتقاء یابد تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم شود.

وی گفت: باید زمینه‌‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شهرسازی و معماری در استانهای شمالی کشور خصوصاً مازندران باید تقویت شود

حاشیه

با نور زیبا و پرشکوه جت اسکی ها در پشت سد لاستیکی و دریاچه مصنوعی منطقه گردشگری تجن نگاه بسیاری را به خود جلب
کرده و باعث شور و شعف بازدیدکنندگان شد .
*******

فواره صد متری همراه با شعله های آتش در دریاچه مصنوعی منطقه گردشگری هنگام تابش آفتاب و تصویر رنگین کمان های متعدد تمامی نگاهها را معطوف به خود کرده بود لرزش  تعمدی پل کابلی منتهی به جزیره مصنوعی هنگام عبور مسئولان لحظات پرشور و شعفی ایجاد کرد تا جایی که خنده های مستمر و بی وقفه دقایقی چند فضای نشاط انگیزی بوجود آورده بود
*******.

جمعی از مردم که در مراسم افتتاح حضور یافته بودند آنچنان محو تماشای منطقه گردشگری شدند که با گوشی های تلفن همراه خود
پیاپی عکس و فیلم می گرفتند .

اجتماع گسترده مردم در پارک اتحاد هنگام افتتاح آن حاکی از استقبال وسیع مردم کوی اتحاد و مناطق اطراف از این پارک زیبا و عظیم بود .

دکتر لاریجانی و همراهان با حضور در مزار شهدای گمنام و تقدیم دسته های گل لحظات معنوی و زیبایی به ارمغان آورد بویژه آنکه در همین مکان صدای موذن به گوش رسید و نماز جماعت به امامت حجت الاسلام قاسمی امام جمعه موقت ساری اقامه گردید

DSCF4863 copy DSCF4866 copy DSCF4885 copy DSCF4886 copy

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image